به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۱۹۲۴۶

فعلا منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشید

فعلا منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشید
گروه اقتصادی: نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: اگر قرار باشد قیمت‌ها کاهش پیدا کند باید مولفه‌های تولید از جمله مواد اولیه و دیگر مخارج کاهش پیدا کند. اگر قیمت این اقلام کمتر شود کالا هم ارزان‌تر می‌شود. 
محمدحسین اسلامیان در مورد اظهارات وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی طی چند روز تا چند هفته آینده اظهار گرد: اگر قرار باشد قیمت‌ها کاهش پیدا کند باید مولفه‌های تولید از جمله مواد اولیه و دیگر مخارج کاهش پیدا کند. اگر قیمت این اقلام کمتر شود کالا هم ارزان‌تر می‌شود. 
وی افزود: تولیدکنندگان هم علاقه زیادی دارند که قیمت‌ها کاهش پیدا کند و بتوانند کیفیت را افزایش دهند چراکه می‌توانند در بازار داخلی با برندهای خارجی رقابت کنند و همینطور به آنها کمک می‌کند که برای صادرات خود را تقویت کنند. 
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: برای رسیدن به چنین هدفی دولت باید تسهیلاتی از طریق کاهش مالیات و... در نظر بگیرد تا قیمت‌ تمام‌ شده تولیدکننده کاهش پیدا کند.  اما در شرایط فعلی که قیمت مس، آلومینیوم، فولاد و ... بالا است کاهش قیمت رخ نمی‌دهد چراکه این مواد تشکیل دهنده تولید هستند که قیمت بالایی دارند.
اسلامیان در ادامه خاطرنشان ساخت: ما در سطح عرضه زمانی شاهد کاهش قیمت هستیم که قیمت تولید کاهش پیدا کند. اگر تولیدکننده یک یخچال ساید بای ساید را به ما ۲۵ میلیون تومان بفروشد هم با ۳ درصد سود می‌فروشیم و اگر ۵۰ میلیون تومان هم بفروشد با ۳ درصد می‌فروشیم و فرقی برای ما ندارد حتی کاهش قیمت باعث افزایش فروش می‌شود، برای تولیدکننده هم به همین صورت است. ما منتظر کالای ارزان توسط تولیدکنندگان هستیم که بتوانیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.
 
مرجع : ایلنا
برچسب ها: لوازم خانگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها