به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۱۹۲۹۵

چرا تلویزیون یک بار دیگر هک شد؟!

چرا تلویزیون یک بار دیگر هک شد؟!
گروه سیاسی: با گذشت چند روز از هک شماری از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی که با پخش تصاویر سرکردگان گروهک منافقین همراه شد، تلوبیون بستر آنلاین پخش شبکه‌های صداوسیما این بار ظاهراً توسط گروه دیگری هک و تصاویر غیرمنتظره‌ای پخش شد.
به گزارش «تابناک»؛ گروهی موسوم به عدالت علی که پیش‌تر اسناد هک زندان اوین را منتشر کرده بود، برای دقایقی تلویبیون سامانه آنلاین پخش شبکه‌های سازمان صداوسیما را هک و کلیپی پخش کرد. تلوبیون بدون اشاره به این اتفاق گزارش کرده است: «زیرساخت تلوبیون روز ۱۱ بهمن از ۲ بامداد تا ۲۳ دچار اختلال شد و برنامه‌های چندین شبکه در این بازه زمانی، به شکل ناقص آرشیو شده است.»
مسئله قابل تامل اینکه، چنین هکی دقیقاً چند روز پس از پخش تصاویر و صوتی از سرکرده گروه منافقین از چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی رخ داد که در تاریخ صداوسیما طی چهار دهه اخیر بی‌سابقه بود و انتظار می‌رود بلافاصله پس از این اتفاق، تمهیدات امنیتی ویژه‌ای در نظر گرفته و فضاهای قابل نفوذ به صداوسیما شناسایی و مسدود شود؛ به ویژه آنکه ادعا شده بود اتفاق اول نیز «هک» بوده و درباره نقش عوامل نفوذی احتمالی سخنی به میان نیامده بود.
 فضای مجازی پاشنه آشیل صداوسیماست و با بیان اینکه «تلوبیون» تنها دستاورد این سال‌های صداوسیما در این بخش بوده، بر لزوم به کارگیری چهره‌های خبری در این بخش و تغییر فضای این حوزه تاکید کرد. به نظر می‌رسد با توجه به شمار این حملات در فاصله نزدیک به بخش‌های مختلف صداوسیما، باید بازنگری در بخش‌های مرتبط با سرعت بیشتری پی گرفته و محدودیت‌های امنیتی ویژه در این بخش به سرعت لحاظ شود.«رسانه ملی» به عنوان یکی از حساس‌ترین نهادهای کشور همواره با ملاحظات امنیتی بالایی همراه بوده و انتظار می‌رود در چارچوب این ملاحظات، شاهد بازنگری در رویکردها در این بخش باشیم و چنین اقداماتی در سال‌های پیش رو نیز تکرار نشود و تلفیق این ترتیبات امنیتی و نیروهای خبره، امنیت مورد انتظار را برای سازمان صداوسیما به خصوص در حوزه فضای مجازی، تامین نماید.

 
برچسب ها: صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


ننگ به نیرنگتان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۰۴:۲۶
خوشبختانه !! این امر ضعف شدید فناوری و دانش پادوهای مسئولین بی مسئولیت زالو صفت مفت خور رو نشون میده (382416)
س.
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۱:۴۲
ارواح عمه شما مدیرای سایت!!!
الان این بیشعورا اگه توهین نکردن چی کردن پس؟؟؟
با چه حقی منتشر کردیشون؟؟ وقتی فیلترت کردم حالیت میشه بزدل (382427)
پایان شب سیه سپید است
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۰۴:۴۵
جناب س،.................. نیم قرن دارید شعار می دید و با سیاست های اشتباه و صدور بحران به کشورهای دیگر، زندگی و اقتصاد مردم را به تباهی کشانده و خشم و نفرت را در دل آنها کاشته اید و طلبکار هم هستید، فقط طبل توخالی هستید که صدایتان بلند است (382463)
شب رفتنی است
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۰۴:۳۵
خخخخخ حقتونه دستشون درد نکنه، بسیار بسیار بدتر ازین در انتظارتونه چیزی شبیه عاقبت قذافی!! (382417)
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۱
بیا پایین (382429)
گروه سیاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۲
این ایرانیا بایدم هک شن 🤣 (382430)
سیاهی ها
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۳
هقتونه قرار بیشتر هم هک بشین (382431)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۱
نهار نخردییم (382428)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۰۷:۲۵
هک کجا بوده پدر آمرزیده ؟؟!!!!!!!!!! ملت باید یجوری سرگرم شه 🤣🤣🤣 (382465)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها