به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۳۱۹۴۳۳

چرا کتابخانه‌های مشهد تعطیل نشدند؟

چرا کتابخانه‌های مشهد تعطیل نشدند؟
گروه فرهنگی: در حالی که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از تعطیلی کتابخانه‌های عمومی مشهد در پی قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی خبر داده بود، اما کتابخانه‌های مشهد تعطیل نشده‌اند و قرار است در این شرایط نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
 
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلیمن علی‌اکبر سبزیان  با اشاره به چرایی تعطیل نشدن کتابخانه‌های عموی مشهد با وجود قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی، اظهار کرد: در پی قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا با توجه به ابلاغات پیشین اعلام شد که کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تعطیل خواهند بود. با این حال پیرو مصوبه جلسه ستاد مقابله با کرونای معاونت استانداری و فرمانداری مشهد کتابخانه‌های عمومی مشهد فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: در این شرایط سالن‌های مطالعه با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.سبزیان با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: ضدعفونی کردن سالن‌های مطالعه به صورت مرتب، قرنطینه کردن کتاب‌های بازگشتی، راه‌اندازی اولین دستگاه ضدعفونی کننده کتاب‌های بازگشتی، الزام به ثبت نام در کتابخانه‌ها به صورت مجازی، استفاده از کارت‌خوان، رعایت فاصله‌گذاری و کم کردن ظرفیت سالن‌های مطالعه، الزام استفاده از ماسک و...  از جمله اقدامات انجام شده در کتابخانه‌ها در راستای حفظ سلامت جامعه است.

وی در خصوص خدمات غیرحضوری کتابخانه‌ها، خاطرنشان کرد: با این وجود اعضاء کتابخانه‌های عمومی می‌توانند بدون مراجعه و تنها با استفاده از طرح کتاب موتوری، با یک تماس تلفنی به کتابخانه‌ای که عضو آن هستند، با دادن مشخصات کتاب، منبع موردنیاز خود را در منزل دریافت کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها