به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۱۹۴۴۴

اگزما در زمستان بیشتر بروز می‌کند

اگزما در زمستان بیشتر بروز می‌کند
گروه جامعه:متخصص پوست و مو گفت: اگزما یک بیماری التهابی پوست است که در فصل زمستان به دلیل تغییرات دمایی و خشکی هوا علائم آن برای بسیاری از افراد اوج می‌گیرد.علی اصیلیان گفت: اگزما می‌تواند برای هر کسی و در هر سنی رخ دهد. اغلب مزمن است؛ یعنی به‌ صورت دوره‌ای عود می‌کند. بر اثر آن قسمت‌هایی از پوست قرمز شده و دچار خارش می‌شوند. در انواعی از اگزما، ممکن است برجستگی‌های ریز پر از مایع روی سطح پوست ایجاد شوند. اگزما یا درماتیت آتوپیک، نوعی بیماری پوستی است که با پوسته پوسته شدن و خارش در بالای پوست همراه است.
 
شخص مبتلا به اگزما احساس خارش می‌کند و در صورت خاراندن، اگزما تشدید می‌شود. اگر والدین یا خواهر و برادر به این بیماری مبتلا باشند، احتمال ابتلای فرزندان آن‌ها بیشتر است؛ اما این بیماری در اکثر کودکان با رسیدن به سنین نوجوانی بهبود می‌یابد و فقط ممکن است در سنین بزرگسالی به طور ناگهانی پدیدار شود.

او گفت: افراد مبتلا به اگزما دارای پوست خشکی هستند و باید به صورت مداوم از مرطوب کننده‌های قوی استفاده کنند. بهترین زمان مصرف مرطوب کننده‌ها بعد از شستن دست‌ها است. این کار موجب می‌شود پوست کمتر دچار خشکی شود. استفاده از روغن ماهی، ویتامین D، روی (زینک) و پروبیوتیک‌ها می‌تواند از ابتلای به اگزما جلوگیری کرد.
برچسب ها: اگزما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها