به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۱۹۴۷۳

ارزش کاخ مخفی پوتین بیش از یک میلیارد پوند!

گروه بین‌الملل: تیم تحقیقاتی آلکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین که این روزها در زندان به سر می‌برد، صدها عکس از یک عمارت بزرگ در ساحل دریای سیاه منتشر کرده که به گفته وی برای رئیس‌جمهوری روسیه ساخته شده است.
ارزش کاخ مخفی پوتین بیش از یک میلیارد پوند!
در پی انتشار این عکس‌ها، سازمان نظارت بر فعالیت‌های مخابراتی روسیه (روسکوم نادزور) از رسانه‌ها خواست تا عکس‌های منتشر شده را حذف کنند. آلبومی با نزدیک به ٥٠٠ عکس از «کاخ پوتین» که توسط نهاد مبارزه با فساد الکسی ناوالنی منتشر شده است، نشان می‌دهد که این عمارت دارای یک استخر بزرگ از مرمر است که با مجسمه‌های نیم‌تنه خدایان یونانی تزئین شده است. عکس‌ها نشان می‌دهد که این عمارت همچنین با صدها عقاب طلاکاری شده به عنوان نماد روسیه، تزئین شده است. در یکی از عکس‌ها یک سالن با میله رقص، وجود دارد که به زیبایی تزئین شده است.
 
به نوشته گاردین، مخالفان پوتین می‌گویند که ارزش این کاخ بیش از یک میلیارد پوند است. اگرچه تیم تحقیقاتی الکسی ناوالنی نگفت چطور به این عکس‌ها دست یافته است. این فعالان مدعی شده‌اند که این اقامتگاه برای استفاده شخصی پوتین ساخته شده است. ادعایی که رئیس‌جمهوری روسیه آن را رد کرده است. اگرچه بر اساس شواهد، عکس‌ها هنگام مراحل پایانی ساخت این عمارت گرفته شده است.
 ولادیمیر پوتین سعی کرده است زندگی شخصی خود را تقریباً به‌طور کامل از چشم مردم دور نگه دارد، با این حال همیشه اخبار و اطلاعاتی از ثروت و نحوه زندگی او به بیرون درز می‌کند. گئورگی آلبوروف، پژوهشگر بنیاد مبارزه با فساد در این باره گفت: «به طرز شگفت‌انگیزی، پوتین حتی بدتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم. اگر به نظرتان رسید که ما زیاده‌روی کردیم، اغراق کردیم و [آن‌ها را] آراستیم، پس در اشتباهید.»
 
الکسی ناوالنی سال گذشته به اتهاماتی که خودش آن‌ها را سیاسی توصیف کرده است، برای گذراندن دو سال و نیم حبس به زندان منتقل شد. او پیش‌تر و در سال ۲۰۱۴ نیز محکوم به حبس شده بود. این منتقد ولادیمیر پوتین در یک پرواز از سیبری به مسکو بیمار و سپس به آلمان منتقل شد. پزشکان آلمانی ضمن درمان با پادزهر، او را به مدت دو هفته در اغما نگاه داشتند. همکاران ناوالنی می‌گویند: «دو هفته بعد یک آزمایشگاه در آلمان رد سم نوویچوک را روی یکی از بطری‌های اتاق هتل در تومسک پیدا کرد.»

 سم نوویچوک از همان نوعی است که در سال ۲۰۱۸ علیه سرگئی اسکریپال و دخترش در شهر سالزبوری بریتانیا به‌کار رفته بوده است. دولت آلمان اعلام کرده که آزمایش‌های مستقل در آزمایشگاه‌های فرانسه و سوئد نیز این نظریه را تایید کرده‌اند. آلمان می‌گوید نهاد موسوم به «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» که در لاهه مستقر است نیز گام‌هایی در ارتباط با ارسال نمونه‌های ناوالنی به آزمایشگاه‌های منتخب خود برداشته است. با این حال، کرملین دخالت خود در تلاش برای ترور ناوالنی را رد می‌کند. دادگاه اروپایی حقوق بشر از روسیه خواسته است که ناوالنی را آزاد کند. مسکو چنین درخواست‌هایی را غیرقابل‌قبول و مداخله در مناسبات داخلی خود توصیف کرده است.
مرجع : ایندیپندنت
برچسب ها: ولادیمیر پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها