به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۳۱۹۶۵۳

ناگفته‌های‌پردیس پورعابدینی‌از حضورش‌در سینما

ناگفته‌های‌پردیس پورعابدینی‌از حضورش‌در سینما
گروه فرهنگی: بازیگر فیلم سینمایی «بی‌مادر» مطرح کرد که بازی در نقش یک مادر، برای او بسیار جذابیت داشته اما در عین حال از خود واقعی‌اش به دور بوده است.به گزارش ایلنا، پردیس پورعابدینی با سریال «آقازاده» ساخته بهرنگ توفیقی پا به عرصه بازیگری گذاشت و شناخته شد. این بازیگر در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر، با دو فیلم «بی‌مادر» به کارگردانی سید مرتضی فاطمی و «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی حضور دارد. «بی‌مادر» روایتگر اتفاقاتی است که برای یک مادر رخ می‌دهد و بازیگرانی همچون امیر آقایی، پژمان جمشیدی، میترا حجار ایفای نقش کرده‌اند. محمدرضا مصباح و علی اوجی تهیه‌کنندگان «بی‌مادر» هستند. با پردیس پورعابدینی، بازیگر این فیلم گپی زدیم که در ادامه می‌خوانید:

در فیلم «بی‌مادر»، نقش یک مادر را ایفا کردید، چه ویژگی‌ داشت که قبول کردید در این فیلم حضور داشته باشید؟
این نقش بسیار از من دور بود درنتیجه باید بیشتر برای در آوردن آن تلاش می‌کردم. همین موضوع یکی از ویژگی‌هایی بود که دوست داشتم تا این نقش را بازی کنم. امیررضا جوکار با اینکه یک کودک است؛ اما فوق‌العاده‌ در فیلم «بی‌مادر» باز کرد و به من کمک کرد تا نقش یک مادر را درک کنم و به تصویر بکشم.

گویا یکی از سکانس‌های دشوار فیلم، سکانس زایمان بوده است که مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد؟
بله، بعد از اتمام آن سکانس، حتی جانی برای صحبت کردن هم نداشتم. سکانس دشواری بود و چندین بار برداشت شد. در دوران اوج همه گیری کرونا بودیم، و نوزادی یک روزه را برای فیلمبرداری آورده بودند. از این جهت مدام نگران بودیم و باید سریع‌تر آن سکانس را می‌گرفتیم. کما این‌که مشاوره‌های آقای فاطمی بسیار به من کمک کرد و تمرین‌هایی که همیشه انجام می‌دادیم، در تولید فیلم مفید بود.

در این فیلم، با پژمان جمشیدی، امیر آقایی و میترا حجار هم‌بازی هستید. تجربه بازی با این بازیگران چطور بود؟
در سریال «آقازاده» با امیر آقایی هم‌بازی بودم و امیدوار هستم که مجدد این همکاری شکل بگیرد. تا قبل از ساخت فیلم «بی‌مادر» با پژمان جمشیدی مواجهه‌ای نداشتم و باید بگویم که بازیگر خوب، پر انرژی و پارتنر درجه یکی است. میترا حجار نیز بسیار خانم فعال و فرهیخته‌ای است و معاشرت با او، یکی از بهترین ویژگی‌های خوب بازی در «بی‌مادر» برای من بود. در کل بگویم که هم‌بازی با این بازیگران بسیار بی‌نظیر بود.

در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر، با «بی‌مادر» به کارگردانی سید مرتضی فاطمی، یک فیلم اولی، و فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، یک کارگران باتجربه، حضور دارید. بازی در این فیلم با دو کارگردان متفاوت برای شما چه تجربه‌ای به همراه داشت؟
بازی در فیلم «بی‌مادر» بسیار برای من لذت‌بخش بود و‌ امیدوار هستم که این همکاری مجدد شکل بگیرد. باید بگویم که حتی رد شدن از جلوی دوربین مسعود کیمیایی هم اتفاق جذابی است. در پشت صحنه فیلم «خائن‌کشی» مدام از او می‌آموختم. بودن در کنار مسعود کیمیایی، نه تنها درباره سینما؛ بلکه درباره زندگی هم پر از درس است. 

«بی‌مادر» را در کارنامه کاری‌تان چطور می‌بینید؟
«بی‌مادر» تجربه بی‌نظیر و پر از آرامشی بود و گروه خوبی برای ساخت این فیلم تلاش کردند. 

در آخر نکته‌ای باقی‌مانده است؟
از خروجی کار راضی بودم و امیدوارم مردم هم پس از تماشای آن، راضی از سالن خارج شوند. همچین از سیدمرتضی فاطمی، محمدرضا مصباح، و علی اوجی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها