به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۱۹۷۲۲
کمیسیون تلفیق بودجه، تصویب کرد

مطبوعات از پرداخت ارزش افزوده معاف شدند

مطبوعات از پرداخت ارزش افزوده معاف شدند
گروه اقتصادی: در حالیکه سازمان امور مالیاتی اخیرا در اطلاعیه‌ای مستند به (قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده)، مطبوعات و نشریات را از تاریخ 13 دی ماه سال جاری ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی نموده بود، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در مصوبه‌ای، تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات را همچنان و مطابق سنوات اخیر از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف دانست.
به‌ گزارش روابط‌ عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در جلسه امروز خود، مطبوعات و نشریات را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف کرد.
این کمیسیون که در دو جلسه اخیر به این موضوع پرداخته بود، در جلسه امروز با اکثریت مطلق با الحاق یک بند به تبصره ۹ این لایحه، مصوب کرد که تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول جز (۳) بند (ب) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود. بر اساس قوانین داخلی مجلس شورای اسلامی، این مصوبه می‌بایست در صحن علنی مجلس نیز به رای گذارده شود.

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی که مطبوعات و نشریات را از تاریخ 13 دی ماه سال جاری ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی نموده بود:

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها