به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۳۱۹۷۹۲

خوردنی‌هایی برای درمان رفلاکس معده

خوردنی‌هایی برای درمان رفلاکس معده
گروه سلامت: رفلاکس معده و یا بازگشت اسید معده به مری مشکلی در سیستم گوارش و روند هضم غذاست. برای درمان سریع و راحت این مشکل دردناک تغییری در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. رفلاکس اسید نشانه‌ای از التهاب معده و وضعیتی است که اسیدهای بیشتری یا اضافی در معده تولید می‌شود که باعث نفخ، درد، سوزش و التهاب می‌شوند؛ و اگر به موقع درمان نشوند می‌توانند تبدیل به بیماری‌های مزمن رفلکس اسیدی یا رفلکس معده به مری شوند.

عوامل اصلی و مهم ایجاد و تشدید رفلاکس معده عبارتند از:
رژیم‌های غذایی ناسالم
خوردن غذاهای تند یا غذاهای چرب
بارداری
اختلالات گوارشی

علائم و نشانه‌های رفلاکس معده
برخی از علائم شایع مرتبط با رفلاکس اسید احساس سوزش در شکم و قفسه سینه و احساس درد در شکم و قفسه سینه، آروغ زدن، استفراغ، تهوع، تلخ شدن دهان، التهاب معده و گلودرد است.

مواد غذایی و خوراکی‌های ضد ریفلاکس معده
در ادامه برخی از غذاهای برای کاهش اسید معده را به شما معرفی می‌کنیم:
زنجبیل: همانطور که می‌دانید زنجبیل فواید بسیار زیادی دارد و برای بدن بسیار مفید است و به سلامت آن کمک بسزایی می‌کند، زنجبیل دارای آنزیم‌های خاصی است و می‌توانند در خنثی‌سازی رفلاکس اسید معده کمک کند و می‌توانند رفلاکس اسید معده را درمان کند.

موز: موز میوه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان خنک کننده معده نام برد چرا که PH بالایی دارد و می‌تواند در کاهش تولید اسید معده موثر باشد.
ماست: ماست داری پروبیوتیک است و می‌تواند معده را با لایه‌ای از باکتری‌ها بی خطر و سالم بپوشاند که نتیجه این عمل کاهش رفلاکس اسید معده است و نمی‌گذارد که معده اسید تولید کند.
خربزه: میوه‌ای است که بهترین خنک کننده معده محسوب می‌شود که می‌تواند مانع تولید مایعات اضافی دستگاه گوارش شود که نتیجه این عمل این است که رفلاکس اسید کاهش می‌یابد و التهاب معده نیز درمان می‌شود.
سبزیجات: سبزیجات دیگر مواد غذایی سالمی هستند که بسیار قلیایی هستند به این معنی که می‌توانند تولید اسید معده را بطور موثری خنثی کنند.
بلغور جو دوسر: بلغور جو دو سر یک دانه سالم به شمار می‌آید و می‌تواند دیواره معده را با لایه‌ای از ژلاتین بپوشانند که در نتیجه این عمل فعالیت‌های اسیدی کاهش می‌یابد.
آدامس: جویدن آدامس می‌تواند باعث افزایش تولید بزاق دهان شود که در پی این عمل، براق دهان می‌تواند تولید اسید معده را خنثی و درمان کند.
برچسب ها: رفلاکس معده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها