به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۲۰۰۰۰

اعلام وضعیت اضطراری در اتاوا

اعلام وضعیت اضطراری در اتاوا
گروه بین الملل: شهردار اتاوا، پایتخت کانادا، با اعلام وضعیت اضطراری در این شهر گفت: در پی یک هفته اعتراض کامیون‌داران به واکسیناسیون اجباری، شهر از کنترل خارج شده و تعداد معترضان از ماموران پلیس حاضر در شهر بیشتر است.
جیم واتسون گفت: اعتراضات امنیت و ایمنی ساکنان اتاوا را به مخاطره انداخته است.
رانندگان وسایل نقلیه سنگین که به اجباری شدن واکسیناسیون برای عبور از مرز اعتراض دارند با چادر زدن و پارک کردن خودورهای خود در خیابان‌ها رفت و آمد در شهر را مختل کرده‌اند.
شهردار اتاوا گفت: رفتار معترضان به شکل روز‌افزون سهل‌انگارانه‌تر می‌شود و مرتبا بوق‌ها و آژیرهای خود را به صدا درمی‌آورند و با آتش بازی اعتراضات را به جشن تبدیل کرده‌اند."
به گفته  واتسون "به وضوح ما تعدامان کمتر است و در حال باختن بازی هستیم. این روند باید معکوس شود و باید شهرمان را بازپس بگیریم."شهردار اتاوا جزئیات مشخصی را درباره تدابیر مورد نظرش در طول اجرای وضعیت اضطراری مطرح نکرد اما  پلیس اعلام کرد که نظارت خود را قویتر می‌کند و ممکن است کسانی را که به دنبال کمک به معترضان هستند، دستگیر کند.
اعلام وضعیت اضطراری به مدیران شهر اختیارات بیشتری از جمله دسترسی به تجهیزات لازم برای ارائه خدمات اضطراری خواهد داد.
در بیانیه مقامات شهری آمده: "وضعیت اضطراری حاکی از خطر جدی و تهدیدی است که با ادامه اعتراضات، امنیت و ایمنی ساکنان اتاوا را تهدید می‌کند و نیز نیاز به حمایت سایر حوزه‌های استحفاظی و سطوح دیگر دولتی را برجسته می‌کند."بسیاری از ساکنان اتاوا با این اعتراضات مخالفند.شکایت از اعتراضات از جمله به دلیل توقف خودروهای سنگین و اختلال در رفت و آمد، اعلام نگرانی از خشونت، آزار و از دست رفتن برخی از منابع درآمد، از جمله دلایل نارضایتی آنهاست.پلیس می‌گوید از اینکه این کاروان اعتراضی توانسته تندروها را جذب خود کند نگران است.
کیمبرلی بال، یکی از معترضان، که ساعت‌ها برای رسیدن به این کاروان در اتاوا رانندگی کرده بود،گفت که این اعتراضات مربوط به "آزادی" است.
این زن معترض گفته است "چند نفر از کسانی که می‌شناسد کارشان را به دلیل این مقررات اجباری از دست‌داده‌اند و افزود نگران میزان ایمنی واکسن کروناست.
مردم کانادا به شکل گسترده‌ای حامی واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا هستند و نزدیک به ۸۳% از افراد واجد شرایط واکسیناسیون، دوزهای واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
سازمان‌دهندگان کاروان آزادی وعده داده‌اند اعتراضات در اتاوا مسالمت آمیز و همراه با مراعات قانون باشد، اما تاکید کرده‌اند که تا زمانی که لازم باشد به اعتراض خود ادامه خواهند داد.
از دهم بهمن، تا کنون ده‌ها کامیون و تریلی در خیابان‌های شهر اتاوا، در اعتراض به اجباری شدن واکسیناسیون برای رانندگان کامیون که از مرز ایالات متحده و کانادا اعتراضاتی را با نام "کاروان آزادی" آغاز کرده‌اند که هدف اصلی آن آرام آرام به مخالفت با دولت جاستین ترودو تبدیل شده است.
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها