به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۲۰۰۵۶

منتقدان لندن به «قدرت سگ» رای دادند

منتقدان لندن به «قدرت سگ» رای دادند
گروه فرهنگی:«قدرت سگ» ساخته جین کمپیون با دریافت ۴ جایزه از انجمن منتقدان لندن برنده بزرگ شب جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن ۲۰۲۲ شد.حلقه منتقدان لندن بهترین‌های سال ۲۰۲۱ را انتخاب کردند و «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون، ۴ جایزه اصلی چهل و دومین دوره جوایز این حلقه را از آن خود کرد.
 
این فیلم موفق شد تا هم جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای کمپیون از آن خود کند و هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی بندیکت کامبربچ و بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی کودی اسمیت- مک‌فی را دریافت کند.جین کمپیون یک بار دیگر آن هم ۲۸ سال پیش برای فیلم «پیانو» جایزه بهترین فیلم را از این حلقه منتقدان در سال ۱۹۹۴ از آن خود کرده بود.

اولیویا کولمن که امسال در کسب نامزدی بفتا ناموفق مانده بود برای بازی در فیلم «دختر گمشده» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. این سومین جایزه کولمن از حلقه منتقدان فیلم لندن است و وی پیش از آن برای «تیراناسور» و «سوگلی» موفق به کسب این جایزه شده بود.«عبور» ساخته ربکا هال جایزه بهترین فیلم انگلیسی/ ایرلندی سال را برد و روث نگا بازیگر آن هم بهترین بازیگر زن نقش مکمل شناخته شد.

جایزه بهترین بازیگر زن انگلیسی سال به تیلدا سوینتون برای مجموعه فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۱ بازی کرده که «خاطره» و «گزارش فرانسوی» از جمله آنها هستند رسید.اندرو گارفیلد نیز برای بازی در «تیک، تیک… بوم!»، «چشمان تامی فی»، «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» و «مین‌استریم» بهترین بازیگر بریتانیایی / ایرلندی سال شد و بازیگر ۱۱ ساله وودی نورمن برای بازی در «یالا، یالا» بهترین بازیگر جوان سال شناخته شد.

در همین حال جایزه بهترین فیلم خارجی زبان به فیلم «ماشینم را بران» ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن رسید و هاماگوچی و تاکاماسا اوئه جایزه بهترین فیلمنامه سال را نیز برای همین فیلم دریافت کردند.«تل‌ماسه» هم بی‌نصیب نماند و جایزه بهترین دستاورد تکنیکی سال را دریافت کرد.مراسم اهدای این جوایز برای دومین سال پیاپی به صورت مجازی در لندن برگزار شد و همه برندگان با پیام‌های ویدیویی جوایزشان را دریافت کردند.قرار است اواخر امسال مراسمی فیزیکی برگزار شود تا برندگان در آن گردهم‌آیند و جوایزشان را به صورت رودر رو دریافت کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها