به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۲۰۰۹۹

بازگشت فضاپیمای دراگون مجددا به تعویق افتاد

بازگشت فضاپیمای دراگون مجددا به تعویق افتاد
گروه علمی:ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی چتر نجات فضاپیمای دراگون هستند.فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس در ماموریت‌های ناسای خود بسیار موفق بوده، اما به تازگی ناسا و اسپیس ایکس اعلام کردند که در حال بررسی مشکل باز نشدن چتر نجات این فضاپیما هستند.
 
به گزارش سایت digitaltrends؛ براساس گزارش‌ها، فضاپیمای دراگون برای فرود خود در اقیانوس از چتر نجات استفاده می‌کنند. اما طی یک ماموریت یکی از چهار چتر نجات با تاخیر باز شد. پس از یک مشکل مشابه که سال گذشته برای یک کشتی خدمه دراگون رخ داد، این دومین باری است که باز شدن یک چتر نجات به تعویق می‌افتد.
جاش فینچ، سخنگوی ناسا گفت: در طول بازگشت ماموریت اسپیس ایکس CRS-۲۴، تیم‌ها یک چتر نجات اصلی را مشاهده کردند که در هنگام تورم مانند بازگشت مأموریت Crew-۲ عقب مانده بود. نرخ فرود عمودی هر دو پرواز در حاشیۀ طراحی سیستم در هنگام اسپلش داون بود و هر چهار چتر اصلی قبل از سقوط در هر دو مأموریت کاملاً باز شدند.

هر دو ماموریت با خیال راحت به زمین فرود آمدند و کشتی Dragon می‌تواند حتی با سه چتر نجات ایمن فرود بیاید. اما ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی علت اصلی این مشکل با بررسی داده‌های چتر نجات هستند. هدف، تکمیل بررسی قبل از پرتاب ماموریت Crew-۴ است که برای ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است، که در آن چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهند شد.یکی از احتمالات این است که با چهار چتر نجات، به طور طبیعی ممکن است بیشتر طول بکشد تا باد شود، زیرا به طور موثر توسط سه چتر دیگر مسدود می‌شود و این بخشی از عملیات عادی است.
برچسب ها: اسپیس ایکس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها