به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۲۰۲۸۱

تغییرکادر رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین

تغییرکادر رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین
گروه بین الملل: سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتخاب رئیس جدیدی برای شورای ملی، انتصاب رهبر فتح به جای صائب عریقات، مذاکره‌کننده فقید و تعیین جایگزین‌هایی برای اعضای مستعفی، تغییرات جزئی را در کادر رهبری خود اعمال کرد.
شورای مرکزی فلسطین، عالی‌ترین نهاد قانونگذار در سازمان آزادی‌بخش فلسطین از انتخاب روحی فتوح برای ریاست شورای ملی به جای سلیم الزعنون که به دلیل کهولت سن استعفا داده، خبر داد.
فتوح که پیشتر رئیس شورای قانونگذاری بود، پس از درگذشت یاسر عرفات، سمت ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را بر عهده گرفت. فتوح در طول ۹۰ روز تا انتخاب محمود عباس به عنوان رئیس جدید تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۰۵، به صورت موقت مسؤولیت این سمت را بر عهده داشت.همچنین شورای مرکزی فلسطین اعلام کرد: علی فیصل و موسی حدید به عنوان معاونان رئیس شورا و فهمی الزعاریر به عنوان سردبیر آن انتخاب شدند.
شورای مرکزی که در طول دو روز گذشته نشست‌هایی با عنوان "توسعه و راه‌اندازی سازمان آزادسازی فلسطین و حمایت از طرح ملی و مقاومت مردمی" داشت، حسین الشیخ، یکی از رهبران کمیته مرکزی فتح را به جای صائب عریقات که حدود یک سال قبل فوت کرد، منصوب کرد.هنوز مشخص نشده که اگر حسین الشیخ ریاست اداره امور مدنی را بر عهده بگیرد، آیا همان وظایفی را بر عهده خواهد داشت که عریقات، مسؤول پرونده مذاکرات و دبیرکل کمیته اجرایی این سازمان بر عهده داشت یا خیر اما قطعا او عضو کمیته اجرایی است.
یک مسؤول فلسطینی  گفت: کمیته اجرایی در نشستی ویژه درباره تعیین سمت مسؤول پرونده مذاکرات تصمیم‌گیری می‌کند.این تغییرات در شورای مرکزی در حالی انجام شدند که برخی گروه‌ها همانند جبهه مردمی، طرح ملی فلسطین و حزب مردمی در اعتراض به شیوه برگزاری نشست، آن را ترک کردند. دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در نشست‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین شرکت نمی‌کنند.
شورای یاد شده به جای حنان عشراوی که از کمیته مرکزی استعفا داده بود، محمد مصطفی، مسؤول صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین را منصوب کرد.
شورای مرکزی در بیانیه‌ای که آن را خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) منتشر کرد، اعلام کرد که پست‌های خالی در کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش را پر کرده است. طبق این بیانیه، رمزی رباح، از رهبران جبهه دموکراتیک به جای تیسیر خالد که استعفا داده، منصوب شد.در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: محمود عباس اسامی تمامی اعضای کمیته اجرایی را اعلام کرد و شورای مرکزی نیز دوباره آنها را تایید کرد و این اسامی عبارتند از: محمود عباس، رئیس کمیته اجرایی، عزام الاحمد، زیاد ابوعمرو، احمد مجدلانی، واصل ابویوسف، احمد بیوض التمیمی، علی ابوزهری، فیصل عرنکی، بسام الصالحی، صالح رافت، عدنان الحسینی، احمد ابوهولی، حسین الشیخ، رمزی رباح، محمد مصطفی و رمزی خوری.
برچسب ها: فلسطین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها