به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۲۰۲۸۲

استرالیا پس از 2 سال مرزهای خود را باز می‌کند

استرالیا پس از 2 سال مرزهای خود را باز می‌کند
گروه اقتصادی:استرالیا که از آغاز همه‌گیری کرونا، مرزهای خود را بسته بود، اعلام کرد: از 21 فوریه، مرزهای خود را به روی افراد واکسینه باز می‌کند.استرالیا اعلام کرد: مرزهای خود را در این ماه به روی مسافران واکسینه شده باز می‌کند و به 2 سال سخت بخش گردشگری پایان خواهد داد و مهاجرت را احیا و میلیاردها دلار به اقتصاد شماره 13 جهان تزریق می‌‌کند.
 
این کشور در ماه‌های اخیر اقداماتی برای کاهش کنترل‌‌های مرزی انجام داده است، از جمله اجازه دادن به مهاجران ماهر و ترتیبات سفر بدون قرنطینه برای کشورهای انتخاب شده‌ای نظیر نیوزیلند در دستور کار قرار دارد.
بازگشایی مرزها که از 21 فوریه آغاز می شود، برای نخستین بار از مارس 2020 صورت می‌گیرد و افراد می‌توانند از هر کشوری در جهان در صورت واکسیناسیون به این کشور سفر کنند.اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور گفت: «اگر شما دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اید، ما مشتاقانه منتظر بازگشت شما به استرالیا هستیم.»
صنعت گردشگری استرالیا که بر بازار داخلی تکیه کرده و این بازار هم خود به شدت به علت محدودیت‌های مسافرتی با مشکل مواجه شده است، از این تصمیم استقبال کرد.

پیتر شلی، مدیرعامل شورای صادرات گردشگری استرالیا گفت: «طی دو سال گذشته از زمانی که مرزها بسته شد، صنعت گردشگری به زانو درآمد.»«اکنون می‌توانیم تلاش‌‌های جمعی خود را به سوی بازسازی صنعتی که در وضعیت بدی قرار دارد، معطوف کنیم.»

مدیر ارشد اجرایی انجمن گردشگری و حمل و نقل این کشور نیز گفت: این صنعت از بازگشایی مرزها «هیجان زده» است.بر اساس گزارش سازمان دولتی تحقیقات گردشگری استرالیا، خسارات گردشگری بین‌المللی و داخلی از آغاز شیوع کرونا در مجموع به 101.7 میلیارد دلار استرالیا (72 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است. هزینه‌های سفرهای خارجی در این کشور از 44.6 میلیارد دلار استرالیا در سال مالی 19-2018 به 1.3 میلیارد دلار استرالیا در سال ملی 21-2020 رسیده است.

از هر 10 استرالیایی بالای 16 سال 9 نفر واکسینه شده‌اند.این کشور در روز دوشنبه، بیش از 23 هزار مبتلای جدید را اعلام کرد که کمترین میزان در سال 2022 به شمار می‌رود و از بیشترین تعداد 150 هزار نفر در ماه گذشته بسیار فاصله دارد.

از زمان شناسایی اولین مورد اُمیکرون در استرالیا در نوامبر 2021 تاکنون حدود 2.4 میلیون مورد ابتلا در این کشور ثبت شده است. تا پیش از آن، تنها 200 هزار مورد ابتلا به کرونا در استرالیا ثبت شده بود. در مجموع، میزان مرگ و میرها از زمان شروع همه‌گیری کرونا در این کشور به 4 هزار و 248 نفر رسیده است.بازگشایی مرزها خبر خوبی به ویژه برای شرکت هواپیمایی استرالیایی «کانتاس» بوده است، زیرا شیوع کرونا باعث زمین ‌گیر شدن بخش بزرگی از ناوگان هواپیمایی‌ این شرکت شده بود.

پیش از این شرکت هواپیمایی گانتاس استرالیا اعلام کرده بود، 2500 نفر از نیروهای خود را تعدیل می‌کند. این تصمیم به دنبال کاهش تعداد پروازهای این هواپیمایی گرفته شده بود.این شرکت با شیوع کرونا، 10 میلیارد دلار استرالیا (7.17 میلیارد دلار آمریکا) درآمد از دست داده و برای جبران این خسارات دست به اخراج کارمندان خود زد.
این شرکت هواپیمایی که بزرگ ترین شرکت هواپیمایی استرالیاست، 6 هزار کارمند در سراسر جهان دارد و تصمیم گرفت، تعداد کارمندان خود را به 30 درصد کمتر از دوران پیش از کرونا برساند.
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها