کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این هفته چقدر یارانه توزیع می‌شود؟

تداوم فروش هفتگی ایران خودرو و سایپا

تجارت نیوز , 20 بهمن 1400 ساعت 9:43


گروه اقتصادی: فروش هفتگی ایران خودرو و سایپا همچنان برگزار می‌شود. آن هم با وجود بدهی و زیان انباشته هنگفت و گلایه‌های شدید از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی.در این میان، یک اتفاق جدید قیمت محصولات آنها را نیز برای مصرف‌کنندگان افزایش داده است. ایران خودرو و سایپا مدتی است که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات سبز، جریمه آلایندگی خودروهای خود را از خریداران دریافت می‌کنند.

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز مشخص شد که مالیات سبز بر اساس میزان آلایندگی هر خودرو است. خریدار هر خودرو که آلایندگی بیشتری داشته باشد، درصد اضافه‌تری باید هنگام تحویل آن پرداخت کند.در واقع خودروسازان خودروی بی‌کیفیت تولید می‌کنند و جزیمه آن را از مردم می‌گیرند! از آن سو، اما زمانی که در حادثه تصادف زنجیره‌ای و مرگبار جاده بهبمان مورد انتقاد قرار می‌گیرند که ایربگ هیچ‌یک از خودروهای تولید آنها گشوده نشده، پاسخ می‌دهند که زاویه برخورد مانع از این موضوع شده است.در همین میان به تازگی خبر رسیده که شرکت تسلا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده خودروی برقی، برای بیش از ۸۱۷ هزار خودرو در آمریکا به خاطر نقص سیستم هشدار کمربند ایمنی فراخوان اعلام کرده است.


این هفته چقدر یارانه توزیع می‌شود؟
با وجود همه انتقادات به عملکرد خودروسازان داخلی، فروش هفتگی ایران خودرو و سایپا ادامه دارد.جدیدترین توزیع یارانه ایران خودرو از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا فردا ادامه می‌یابد. این شرکت در سی و یکمین مرحله از فروش فوق‌العاده خود، سه محصول پارس با موتور TU۵، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک و دناپلاس توروبوشارژ را با موعد تحویل ۳ ماهه عرضه می‌کند.

متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام در این طرح در زمان مقرر از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند.طرح بعدی توزیع یارانه سایپا نیز از فردا پنجشنبه، ۲۱ بهمن آغاز می‌شود. متقاضیان می‌توانند در این طرح، پنج محصول شامل کوییک R، تیبا ۲، سایپا ۱۵۱، ساینا و تیبا را خریداری کنند و موعد تحویل ۹۰ روزه است.

افزاد از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه، به مدت دو روز می‌توانند به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا مراجعه و ثبت‌نام کنند.اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار
اما اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو و سایپا چقدر است؟

ایران خودرو
این تفاوت برای پژو پارس TU۵به ۱۶۰ میلیون تومان می‌رسد.اختلاف قیمت در مورد دنا پلاس توربوشارژاتوماتیک حدود ۹۶ میلیون تومان است.خریداران دنا پلاس توربوشارژ دستی، این محصول را در بازار حدود ۱۱۸ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه می‌خرند.

سایپا
اختلاف قیمت کارخانه و بازار، در مورد کوئیک R با گیربکس معمولی حدود ۲۳ میلیون تومان است.
تیبا EX2 رینگ فولادی و سایپا SE 151 در بازار به ترتیب حدود ۶۰ و ۱۸ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شوند.این تفاوت در مورد ساینا با گیربکس معمولی حدود ۷۲ میلیون و برای تیبا SX موتور M15 حدود ۶۰ میلیون تومان است.


کد مطلب: 320446

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/320446/تداوم-فروش-هفتگی-ایران-خودرو-سایپا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir