به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۲۰۴۵۴
به دلیل ترس از نوع نگاه مردم طرح شفافیت را تصویب نمی‌کنند

رئیسی مشاوران ضدمردمی دارد

رئیسی مشاوران ضدمردمی دارد
گروه سیاسی: نماینده مجلس پیشین گفت: رئیسی انصافا مشاورانی ضدمردمی دارد و شعار‌های او روی زمین مانده است. بازپس گرفتن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کار بسیار بسیار اشتباهی بود. به گزارش ایلنا،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده پیشین مردم رشت در مجلس دهم درباره معطل ماندن طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس یازدهم گفت: یکی از مواردی که مورد هجمه در مجلس دهم قرار می‌گرفت، همین بحث شفافیت آرا نمایندگان بود و خیلی از نمایندگانی که امروز در مجلس یازدهم هستند مدعی بودند اگر پای ما به مجلس برسد آن را به اتاق شیشه‌ای تبدیل می‌کنیم. یکی از آن شعار‌ها این بود که حالا یادشان رفته است.

نماینده‌ای که نتواند از رای خودش دفاع کند، نماینده نیست
وی افزود: کاری که در کنگره آمریکا انجام شد، برای اولین بار یک دانشگاهی در این کشور برای شفافیت آرا سایتی ایجاد کرد که نمایندگان باید اطلاعاتشان را در آن سایت ثبت کنند و هرکس آن کار را انجام نمی‌داد متهم به فساد می‌شد. فکر می‌کنم که باید یک حرکت مردمی انجام شود و از بحث شفافیت آرا در کنگره آمریکا الگو گرفته و آن را انجام دهیم وگرنه مجلسی‌ها زیر بار طرح شفافیت نخواهند رفت و آن را عقب می‌اندازند.

وی تصریح کرد: نماینده‌ای که نتواند از رای خودش دفاع کند، نماینده نیست. نماینده یا به طرحی و لایحه‌ای رای داده یا نداده، موافق یا مخالف است. مردم بعد‌ها بر اساس نوع نگاه و دیدگاه‌های این افراد تصمیم‌گیری می‌کنند. امروز نمایندگان در موضوع قطعی اینترنت، فرزندآوری اجباری، سقط جنین و حیوانات خانگی که اولویت اصلی مردم نیست وارد می‌شوند. مردم می‌خواهند بدانند نماینده شهرشان در مجلس به جز ایجاد مزاحمت و نارضایتی چه مدخلیت دیگری داشته است.

افکار مردم با مجلس یازدهم یکی نیست
ایمن آبادی افزود: فکر می‌کنم به دلیل ترس از نوع نگاه مردم این طرح را تصویب نمی‌کنند، چون افکار مردم با مجلس یازدهم یکی نیست. افکار عمومی تصور می‌کند نمایندگان مجلس برای جای دیگری قانون تصویب می‌کنند. شکاف بین نمایندگان و مردم شکاف کبری و عمیقی است و امروز مردم می‌خواهند بدانند کسانی که آن‌ها را فریب داده، رای گرفته و وارد مجلس شده‌اند، چه کاری انجام می‌دهند.
 
در شورای نگهبان گفتم به برجام رای دادم
این نماینده پیشین مجلس در ادامه گفت: اگر هرچه سریع‌تر این طرح تصویب نشود، نمایندگانش آدم‌های ناشفافی خواهند بود که مردم دیگر به آن‌ها رای نخواهند داد. با رای ندادن به این طرح کار را بیشتر خراب می‌کنند. ما می‌خواهیم در طرحی که رای‌گیری می‌شود، مخالف، موافق و ممتنع آن مشخص شود.

ایمن آبادی درباره اینکه اگر طرح تصویب شود آیا اجرایی خواهد شد یا خیر گفت: اگر تصویب شود و اجرایی نشود که فاجعه است. بعد از قانون اساسی معتبرترین قانون، آیین‌نامه داخلی مجلس است و باید اجرایی شود. امروز نمایندگان باید رای خودشان را به شکل داوطلبانه به نمایش بگذارند. من در مجلس دهم به برجام رای موافق دادم، ده بار دیگر هم بیاید من رای موافق خواهم داد. من در شورای نگهبان گفتم به برجام رای دادم الان کسانی که آن دوره مخالف برجام بودند، امروز موافق آن شدند. من به دانشجویان دانشگاه شریف پیشنهاد دادم تا بیایند سایتی را بزنند که اطلاعات مسئولان را به شکل پلکانی در آن بیاورند ازز وزرا، سپس نمایندگان مجلس، سپس معاونین وزرا و بعد به همین شکل تا انتها این کار انجام شود، اما حمایتی انجام نشد و این کار اتفاق نیافتاد.

رئیسی مشاورانی ضدمردمی دارد
این نماینده مجلس درباره روند بازپس‌گیری برخی لوایح مجلس و علت افزایش این روند گفت: آقای رئیسی آدم دلسوز و زحمت‌کشی است و می‌خواهد کشور را درست کنند، اما انصافا مشاورانی ضدمردمی دارد و شعار‌های او روی زمین مانده است. بازپس گرفتن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کار بسیار بسیار اشتباهی بود این لایحه در سال ۱۴۰۰، ۷۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، ۸۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.وی افزود: فکر می‌کنم آقای رئیسی مشاوران بد و رئیس سازمان برنامه و بودجه بسیار ناتوانی دارد. او باید یک اقتصاددان را در این سازمان به کار می‌گرفت نه یک مهندس صنایع را، چون کار را بلد نیست، اطلاعات برنامه و بودجه‌ای ندارد و هرکس هر چیزی بگوید آن را قبول می‌کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: قبلا طرح سیستم پولی و بانکی بین‌المللی رای نیاورد و گفتند نیازی به برجام نیست، اما امروز که برجام یک جنازه است، می‌بینیم که ۴۰ نفره در وین مذاکره می‌کنند. توصیه من به آقای رئیسی این است که یک آدم دلسوزی مانند آقایان دانش‌جعفری و رهبر را در این نهاد به کار بگیرد تا مشکل حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۲۰
ما که از این کشور وآینده ی آن دل کندیم.تامگر مردم بیدار شوند و عمق فاجعه را دریابند. این آقایان باید اینقدر گند بزنند تا آن 30درصد باقیمانده از مردم که در انتخابات گذشته شرکت کردندنیز بفهمند ......... (382668)
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۴۰
رییسی ... بیش نیست چون بنده خدا اصلا تو باغ نیست (382672)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها