به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۲۰۴۸۱

تعویق محاکمه عمر البشیر به دلیل کرونا

تعویق محاکمه عمر البشیر به دلیل کرونا
گروه بین الملل:دادگاه رسیدگی به پرونده «۳۰ ژوئن ۱۹۸۹» جلسه‌ای را که قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود، به دلیل غیبت برخی از متهمان از جمله عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان پس از ابتلای وی به کرونا به تعویق انداخت.
 دادگاه سودان اعلام کرد، ابتلای برخی از متهمان به ویروس کرونا و عدم حضور آنها منجر شد تا این جلسه دادگاه به پانزدهم فوریه به تعویق بیفتد.
این دادگاه همچنین اعلام کرد، نامه‌ای از دادستانی کل دریافت کرده که در آن توضیح داده شده است که سرهنگ جمال محمد الخلیفه برکات، در یک دوره آموزشی حضور دارد و وارد دوره امتحانات از اول فوریه تا سیزدهم همین ماه شده است و تعدادی از متهمان از جمله عمر البشیر نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
دادگاه در همین جلسه با درخواست هیئت دفاع ویژه آزادی متهمان به قید وثیقه و ممانعت وکلای خارج از دادستانی کل از حضور در دادگاه مخالفت کرد.
به دنبال اعتراضات مردمی نسبت به وخامت شرایط بد اقتصادی در سودان، در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹، پس از سه دهه قدرت، حکومت البشیر سرنگون شد.
پس از سرنگونی دولت البشیر، او به همراه رهبران عالی‌رتبه سیاسی و نظامی رژیم خود، در زندان مرکزی کوبر در خارطوم زندانی شد.
اولین جلسه محاکمه البشیر با اتهام‌های برنامه‌ریزی برای کودتا و تضعیف نظام قانون اساسی در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰، برگزار شد.
برچسب ها: سودان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها