به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۳۲۰۷۲

کاهش بیماری قلبی و سکته مغزی با پیاده‌روی

گروه سلامت: یک پزشک متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیاده روی که شاید بسیاری مردم از آن غافل هستند فواید بسیاری به همراه دارد از جمله آنکه خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.
کاهش بیماری قلبی و سکته مغزی با پیاده‌روی
دکتر عباس محمدی گفت: پیاده روی منظم می‌تواند به افراد کمک کند تا چربی‌های بدنشان را کم و وزن مناسب خود را حفظ کنند، ضمن اینکه تناسب اندام را بهبود بخشیده و خطر گسترش بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی، پوکی استخوان و برخی سرطان‌ها را کاهش می دهد. وی خاطرنشان کرد: همچنین پیاده روی را می تواند فعالیت بدنی مناسبی برای افراد دارای اضافه وزن باشد، ضمن اینکه این ورزش برای افراد مسن نیز تمرین مناسبی است که باید به آن حتما توجه کنند. دکتر محمدی خاطرنشان کرد: پیاده روی فواید زیادی دارد که افزایش تناسب سیستم قلبی و عروقی و کاهش خطر بیماری قبلی و سکته مغزی از جمله آن هاست. وی خاطرنشان کرد: کنترل و بهبود فشار خون، درد عضلات و مفاصل و دیابت از دیگر مزایایی است که پیاده روی برای انسان به همراه دارد.

این پزشک متخصص قوی تر شدن استخوان ها را از دیگر مزیت های پیاده روی عنوان کرد و گفت: افرادی که به ورزش پیاده روی توجه می کنند قدرت و استقامت عضلات آن ها افزایش یافته و در مقابل چربی های آنان کاهش خواهد یافت. محمدی در پایان به عموم مردم توصیه کرد تا حداقل ۳۰ دقیقه به طور سریع در هفته پیاده روی کنند.
مرجع : مهر