به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۲۰۷۹۹

نامگذاری ورزشگاهی در سنگال به افتخار سادیو مانه

گروه ورزشی: ورزشگاهی در سنگال پس از اولین قهرمانی این کشور در جام ملت‌های آفریقا به افتخار سادیو مانه نامگذاری شد.
نامگذاری ورزشگاهی در سنگال به افتخار سادیو مانه
سنگال موفق شد در فینال جام ملت‌های آفریقا و در ضربات پنالتی برابر مصر به پیروزی رسیده و برای اولین بار جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرد.
مانه پنالتی آخر و پیروزی‌‌بخش تیمش را در این دیدار به گل تبدیل کرد و جایزه بهترین بازیکن این رقابت‌ها را نیز از آن خود کرد.
این بازیکن 29 ساله در تمامی دیدارهای تیمش در این مسابقات حضور داشت و موفق شد سه گل و دو پاس گل نیز در کارنامه خود  به ثبت برساند.
این ستاره سنگالی پیش از این نیز موفق شده بود در رقابت‌های مهمی چون جام جهانی باشگاه‌ها، سوپرکاپ یوفا، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس به همراه لیورپول جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
 


حالا عبدالله دیوپ، شهردار منطقه‌ای در جنوب غربی سنگال، اعلام کرده که قصد دارد ورزشگاهی را به افتخار این بازیکن نامگذاری کند.
دیوپ در گفتگو با اسپورت نیوز آفریقا اظهار داشت:« سادیو مانه افتخار تمام سنگالی‌ها و این منطقه است. من تصمیم گرفته‌ام که ورزشگاهی را به افتخار او نامگذاری کنم. امیدوارم با این کار پیام سپاس تمامی پسرها و دخترهای این منطقه را به او برسانم. این هدیه‌ای است که مانه واقعا شایستگی دریافت آن را دارد.»
پیش از این نیز رییس جمهور سنگال پس از بازگشت بازیکنان این کشور از کامرون مراسمی را به افتخار آنها برگزار کرده و بالاترین نشان این کشور را به اعضای تیم ملی سنگال اهدا کرده بود.
برچسب ها: سادیو مانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها