به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۲۰۹۰۴

نشانه‌های وجود یک بیماری روانی چیست؟

نشانه‌های وجود یک بیماری روانی چیست؟
گروه جامعه: بیماری روانی یا اختلالات سلامت روان طیف وسیعی از شرایط را در بر می‌گیرند که بر سلامت روان افراد تأثیر می گذارند.به گزارش ایسنا، اختلالات روانی بر خلق و خو، تفکر و رفتار افراد تأثیر می‌گذارند که برخی از آن ها عبارتند از: اضطراب، افسردگی، اعتیاد، اختلالات خوردن (بی اشتهایی و پرخوری عصبی) و اسکیزوفرنی. بسیاری از اختلالات روانی می توانند به طور قابل توجهی با توانایی عملکرد طبیعی، کار، مطالعه و ... تداخل داشته باشند و بر کیفیت زندگی افراد درگیر با این اختلالات تأثیر بگذارند.

پژوهش ها نشان می دهند که در بیشتر موارد، علائم اختلالات روانی را می توان با مصرف داروهای تجویز شده توسط یک پزشک متخصص و روان درمانی مدیریت کرد.نکته حائز اهمیت اینجاست که بیماری های روانی می توانند در هر سنی از کودکی گرفته تا بزرگسالی رخ دهند. علائم کلی و هشدار دهنده وجود یک بیماری روانی عبارتند از:
* پارانویا (غریزه یا فرایندی از فکر است که تحت تأثیر اضطراب یا ترس به حالتی غیرمنطقی و وهم آلود در می‌آید)، نگرانی یا اضطراب بیش از حد
* غمگینی یا تحریک پذیری طولانی مدت
* تغییرات شدید در خلق و خو
* کناره گیری از فعالیت های اجتماعی
* تغییرات چشمگیر در الگوی خوردن یا خوابیدن
در نهایت باید توجه داشت که در صورت داشتن هر گونه علائمی، مشورت با یک فرد متخصص لازم و ضروریست.
برچسب ها: اختلالات روانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها