کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعیین تکلیف قیمت لوازم خانگی

23 بهمن 1400 ساعت 12:54


گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ضمن ارائه جزئیاتی از آتش سوزی امروز در بازار بزرگ تهران، گفت که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صمت، امروز آخرین فرصت کاهش قیمت محصولات لوازم خانگی است و در غیر این صورت با شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اکبر پازوکی  با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۲ درصدی قیمت لوازم خانگی از سوی برخی شرکت‌ها در ماه‌های گذشته، تصریح کرد: اما شرکت‌ها پس از اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌ها را به نرخ‌های قبلی شان برگرداندند، جز یک شرکت لوازم خانگی که همچنان بر قیمت‌های جدید خود پافشاری می‌کند.

اما به گفته وی بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صمت، امروز ۲۳ بهمن آخرین فرصت کاهش قیمت شرکت‌های لوازم خانگی است و اگر قیمت‌ها را کاهش ندهند با این شرکت‌ها برخورد خواهد شد.
البته باید به این نکته هم اشاره شود که اواسط دی ماه دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داده بود و اواخر دی هم ماه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که برخی تولید کنندگان لوازم خانگی در روزهای اخیر قیمت محصولات خود را ۸ تا ۱۲ درصد افزایش دادند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بود و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تغییری نکرده بود.اما مقامات وزارت صمت تاکید کردند که این افزایش قیمت‌ها بدون مجوز و غیرقانونی بوده است.

آتش سوزی در ۳۰ واحد لوازم خانگی کوچک
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره آتش سوزی امروز در بازار بزرگ تهران نیز گفت: حدود ۳۰ واحد لوازم خانگی کوچک مثل ماکروفر، جاروبرقی، آبمیوه‌گیری، خردکن و چرخ گوشت و غیره در این آتش سوزی سوخته‌اند، اما هنوز میزان خسارات مشخص نیست.


کد مطلب: 320907

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/320907/تعیین-تکلیف-قیمت-لوازم-خانگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir