کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رایگان به فضا سفر کنید!

23 بهمن 1400 ساعت 17:41


گروه علمی: نیازی نیست که حتما ثروتمند یا مشهور باشید که بتوانید به یک سفر مداری در فضا بروید.به گزارش ایسنا، سازمان غیرانتفاعی "فضا برای بشریت"(Space for Humanity) در حال حاضر برای برنامه "شهروند فضانورد" ثبت‌نام می‌کند. طی این برنامه قرار است افراد برای انجام پروازهای زیر مداری مورد آموزش قرار بگیرند و هزینه سفر آنها به فضا را این شرکت پرداخت می‌کند. اما برای ثبت‌نام باید عجله کنید زیرا آخرین مهلت ثبت نام ۱۵ فوریه(۲۶ بهمن) است.

هدف کلی این برنامه بهبود زندگی روی زمین با ایجاد "اثر نمای کلی"(Overview effect) است. "اثر نمای کلی" که در میان فضانوردان شایع است زمانی رخ می‌دهد که فرد برای اولین بار نمای کلی سیاره زمین را از منظر فضا تماشا می‌کند.

بنابراین اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که توسط این شرکت انتخاب شوید به گروهی از افراد پر شور ملحق‌ خواهید شد که انتظار می‌رود همه‌ی آنها پس از بازگشت به زمین دست به کارهای بزرگی بزنند.
"ریچل لیونز"(Rachel Lyons)، مدیر اجرایی "فضا برای بشریت" می‌گوید: در حقیقت اشتیاق یکی از معیارهای اصلی این شرکت برای انتخاب افراد است. زیرا اثر نمای کلی از نظر تاریخی مانند یک سوخت عمل کرده و افراد را به کار بر روی موضوعاتی که برای آنها مهم است ترغیب کرده است.

لینوز به اسپیس گفت: فرقی نمی‌کند به چه موضوعی علاقه‌مند هستید، می‌تواند خاتمه دادن به فقر باشد یا دسترسی به تحصیل و آموزش یا حتی محیط‌ زیست. ما به دنبال افرادی هستیم که در مورد موضوعی که به آن علاقه‌مند هستند بسیار مشتاق باشند.

"فضا برای بشریت" به دنبال افرادی با ویژگی رهبری و تاثیرگذاری است. این بدان معنا نیست که آنها باید مدیرعامل باشند بلکه بدین معناست که باید پتانسیل تاثیرگذاری بر زندگی‌های زیادی را داشته باشند.این شرکت هنوز هیچ شهروند فضانوردی را به فضا نفرستاده است و در حال حاضر برای اولین ماموریت خود به نام Humanity-۱ آماده می‌شود. هنوز مشخص نیست خدمه این پرواز چه زمانی و با چه وسیله‌ای به فضا خواهند رفت.

این شرکت در وبسایت خود نوشته است که در این مرحله ما قصد داریم با شرکت‌های ویرجین گلکتیک، بلو اوریجین و اسپیس‌ پرسپکتیو(Space Perspective) به مدار پرواز کنیم. ما در حال حاضر تاریخ مشخصی برای این پروازها در نظر نگرفته‌ایم اما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال برنامه‌ریزی‌مان را اعلام کنیم.

ویریجین گلکتیک و بلو اوریجین هر دو سفرهای زیرمداری انجام داده‌اند و اسپیس پرسپکتیو در حال ساخت یک سیستم بالنی برای رساندن افراد به استراتوسفر زمین است."دیلن تیلور"(Dylan Taylor) موسس "فضا برای بشریت" در ماه دسامبر با کپسول شرکت بلواوریجین به مدار سفر کرد. او می‌گوید که "اثر نمای کلی"‌را تجربه کرده است.


کد مطلب: 320979

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/320979/رایگان-فضا-سفر-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir