به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۲۱۲۲

هزینه زندگی در تهران؛ماهیانه 1میلیون و800

گروه اقتصادي:​ هزینه و درآمد بین 21 تا 22 میلیون تومانی خانوارهای تهرای در حالی بدون هیچ گونه کسری رقم می خورد که حدود 400 هزار تومان هم مازاد درآمد برای آنها باقی می ماند.
هزینه زندگی در تهران؛ماهیانه 1میلیون و800
در حالی که بنا بر آخرین آمار و اطلاعات منتشره از سوی مرکز آمار ایران متوسط هزینه سالانه خانوارهای شهری در کشور به حدود 16 میلیون و 428 هزار تومان می​رسد خانوارهای استان تهران بیشترین و استان ایلام کمترین مبلغ را در بین استان​های کشور هزینه کرده‌اند. بر این اساس تا سال گذشته هر خانوار تهرانی به طور متوسط 21 میلیون و 728 هزار میلیون تومان در سال هزینه کرده که بیش از 17 میلیون و 590 هزار تومان آن مربوط به هزینه​های غیر خوراکی از قبیل مسکن بوده است.

بنابر این گزارش می​توان گفت که متوسط هزینه زندگی در استان تهران در هر ماه به یک میلیون و 800 هزار تومان می رسد. در عین حال بیش از چهار میلیون و 100 هزار تومان از درآمد خانوارهای تهرانی صرف هزینه‌های خوراکی شده است. این در حالی است که در آمد خانوارهای تهرانی بر هزینه های آن ها مازاد است به طوری که به طور متوسط هر خانوار در سال گذشته حدود 22 میلیون و 107 هزار تومان کسب درآمد داشته است بنابراین نه تنها صورت مالی خانوارهای تهرانی کسری ندارد بلکه درآمدشان 400 هزار تومانی از هزینه‌هایشان بیشتر است.
مرجع : ايسنا