کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خواب‌کافی به دریافت‌کالری کمتر کمک می‌کند

25 بهمن 1400 ساعت 12:31


گروه علمی:تحقیقات قبلی نشان داده است که محدودیت خواب باعث پرخوری می شود. در مطالعه جدید، افرادی که خواب خود را افزایش دادند، به طور کلی کالری کمتری دریافت کردند.محققان می‌گویند خواب بیشتر در شب ممکن است به کاهش وزن کمک کند.یافته‌ها نشان داد شرکت کنندگان در مطالعه با افزایش خواب شأن در حدود یک ساعت در شب، کالری دریافتی شأن به طور متوسط ۲۷۰ کیلو کالری در روز کاهش یافت.
 

تحقیقات قبلی نشان داده است که کمبود خواب باعث می‌شود افراد بیشتر غذا بخورند و احتمال چاقی را در طول زمان افزایش می‌دهد.به گفته محققان، این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که عادات خواب سالم ممکن است به مرور زمان منجر به کاهش وزن شود.

دکتر «استرا تاسالی»، محقق این مطالعه، از دانشگاه پزشکی شیکاگو، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که خواب کافی می‌تواند در نبرد ما با اپیدمی چاقی مؤثر باشد.»محققان ۸۰ بزرگسال ۲۱ تا ۴۰ ساله مبتلا به چاقی را که معمولاً کمتر از ۶.۵ ساعت در شب می‌خوابیدند، انتخاب کردند. آنها روال عادی خواب خود را حفظ کردند و به آنها توصیه نشد رژیم غذایی یا عادات ورزشی خود را تغییر دهند.

به طور متوسط، محققان به شرکت کنندگان توصیه کردند که خواب خود را ۱.۲ ساعت افزایش دهند و هر شب ۸.۵ ساعت در رختخواب بمانند.کالری دریافتی و ذخیره انرژی روزانه آنها از طریق آزمایش ادرار اندازه گیری شد.در مقایسه با شرکت کنندگان گروه کنترل، آنهایی که مدت زمان خواب خود را افزایش دادند، به طور متوسط ۲۷۰ کیلو کالری در روز کالری دریافتی شأن کاهش یافت.

به گفته محققان، این مقدار می‌تواند به کاهش ۱۲ کیلوگرمی در طی ۳ سال تبدیل شود.به گفته تاسالی: «مکانیسم‌های بالقوه‌ای وجود دارد که می‌تواند توضیح دهد چرا خواب بیشتر منجر به دریافت کالری کمتر می‌شود.»

خواب بر هورمون‌های تنظیم کننده اشتها تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می‌تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش دهد و سطح هورمون لپتین را که اشتها را کنترل می‌کند، در بدن کاهش دهد.
به گفته محققان، وقتی بدن سیگنال‌هایی را که در چرخه خواب و بیداری معمولی دریافت می‌کند دریافت نکند، می‌تواند به روش‌های دیگر جبران کرده و به دنبال غذاهای پر کالری باشد.علاوه بر این، خواب می‌تواند بر فاکتورهای ریتم شبانه‌روزی و در نتیجه بر زمان خوردن افراد تأثیر بگذارد.


کد مطلب: 321295

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/321295/خواب-کافی-دریافت-کالری-کمتر-کمک-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir