به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۲۱۳۶۶

درمان سردرد با کاشت تفلون در مغز

درمان سردرد با کاشت تفلون در مغز
گروه علمی:محققان روش جدیدی را برای درمان سردرد با استفاده از تفلون اختراع کرده اند.هزاران نفر از افرادی که از سردردهای شدید رنج می‌برند، به زودی می‌توانند به وسیله یک روش درمانی جدید درمان شوند؛ روشی درمانی که با کاشت «تفلون» در درون مغز انجام می‌شود.
 
بر پایه این گزارش، این روش درمانی پیشگامانه برای مسدود سازی «پیام‌های درد» در طول یک عصب اصلی طراحی شده است و تحقیقات نیز نشان می‌دهند این روش درمانی بسیار مؤثر بوده است.در طول این عمل، محققان تکه کوچکی از جمجمه را از پشت گوش برمی دارند و عصب سه قلو را در نزدیکی قاعده مغز از شریان مجاور آن با دقت جدا می‌کنند. سپس یک پد کوچک از «پلی تترا فلوئورواتیلن» همان ماده‌ای که برای پوشاندن تابه‌های نچسب تفلون استفاده می‌شود؛ بین عصب و شریان قرار می‌دهند تا آن‌ها را از هم دور نگه دارد.

بر اساس اطلاعاتی که قرار است به زودی منتشر شود، دو سوم بیمارانی که با این روش درمانی تحت درمان قرار گرفته اند، اکنون دردی ندارند. این بیماری که «سردرد عصبی کوتاه مدت یک طرفه» شناخته می‌شود، بیش از ده هزار نفر از مردم انگلیس را دچار خود کرده است.این بیماری باعث درد در کنار صورت، فک و لثه افراد می‌شود و اغلب سبب به راه افتادن آب از بینی و چشم‌ها می‌شود. افراد مبتلا به این بیماری نیز اغلب مردان بالای ۵۰ سال هستند.

«جولین بلسوم» (Julian Belsom) که ۵۰ ساله و اهل شهر «فوکستون» انگلیس است؛ از جمله بیمارانی است که زندگی اش با این عمل جراحی متحول شده است. او در سال ۲۰۱۴ احساس کرد دچار درد در ناحیه فک شده است. این درد به قدری شدید بود که حس می‌کرد این درد کشنده است و برای همین نیز مجبور شد تا شغل خود را که یک مدیر شبانه در «فروشگاه زنجیره‌ای تسکو» در انگلیس بود، رها کند.

این شهروند انگلیسی که پدر دو فرزند بود، سرانجام مجبور شد تا خانه اش را نیز بفروشد؛ چرا که دیگر قادر نبود تا وام مسکن خود را پرداخت کند.او در خصوص شرایط وخیم خود گفت: به مانند شوک الکتریکی همزمان با نیش زنبور بود. من هر روزه درد داشتم. هیچ وقفه‌ای در بین آن نبود و همه چیز را در زندگی من متوقف کرده بود.دکتر «جورجیو لامبرو» (Giorgio Lambru) مشاور مغز و اعصاب در «بیمارستان گایز» انگلیس گفت: بیش از ۵۰ بیمار اکنون این عمل جراحی را انجام داده اند و تا ۷۰ درصد از این درد درمان شده اند.
برچسب ها: سردرد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها