به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۲۱۴۸۷

پاداش کاهش مصرف برق ۵ برابر شد

پاداش کاهش مصرف برق ۵ برابر شد
گروه اقتصادی: سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی که تا حالا ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشتند و رقم مصرفشان به ۱۰۰ کیلو وات ساعت کاهش یافته، نه تنها از تعرفه رایگان برخوردار می‌شوند، بلکه در ۴ ماهه گرم سال، از وزارت نیرو بستانکار خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اعمال تغییرات در قبوض جدید، اظهار کرد: قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می شوند با تعرفه های جدید خواهد بود، همچنین پیش بینی شده در این طرح برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است مشوق هایی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می شود، جزو مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از  حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق همچنین با تشریح علت خموشی های اخیر گفت: خاموشی هایی که در روزهای اخیر در تهران اتفاق افتاد، به دلیل حوادث مقطعی بوده و هیچ گونه خاموشی ناشی از محدودیت سوخت در کل کشور نداریم.رجبی مشهدی با بیان اینکه وقوع آتش سوزی در بازار باعث قطع یکی از پست های برق و وقوع خاموشی های مقطعی در برخی مناطق شد، اظهار کرد: در همان ساعات ابتدایی مشکل قطعی برق حل شد و اکنون در هیچ کدام از بخش های تهران با خاموشی مواجه نیستیم.

وی افزود: با تدابیر و اقدامات انجام شده و همکاری وزارت نفت و تامین به موقع سوخت نیروگاه ها، توانستیم زمستان را بدون مشکل سپری کنیم، هرچند که یک ماه از این فصل باقی مانده و انشالله بدون  خاموشی های ناشی از محدودیت سوخت زمستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیک سال آینده نیز گفت: از شهریورماه برنامه ریزی برای گذر از پیک آغاز شده، تعمیرات نیروگاهی نیز در حال انجام است و پیش بینی می کنیم که تا خرداد ماه عملیات تعمیرات نیروگاهی به پایان برسد.رجبی مشهدی تاکید کرد: در هیچ منطقه ای از کشور  برنامه ای برای اعمال محدودیت در شبکه تعریف نشده و وقوع خاموشی ها به دلیل حوادث احتمالی است که معمولا در زمانی کوتاه نیز برطرف می شود.
برچسب ها: مصرف برق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها