به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۲۱۶۳۶

زوال عقل و درمان آن با گیاه بادرنجبویه

زوال عقل و درمان آن با گیاه بادرنجبویه
گروه علمی: بادرنجبویه با نام علمی Mellissa Officinalis از خانواده نعنا می باشد. دارای ترکیبات شیمیایی متعدد از جمله رزمارینیک اسید (با ویژگی های آنتی اکسیدان) می باشد و در بهبود علائم زوال عقل موثر است.به گزارش ایسنا، بادرنجبویه دارای خواص متعددی است از جمله، کاهش اضطراب؛ رزمارینیک اسید سبب افزایش دسترسی GABA در مغز می شود که اثرات ضد اضطربی خود را ایجاد می کند. مصرف ۱ استکان چای آن در روز سبب آرامش می شود. بی خوابی؛ بادرنجبویه سبب بهبود کیفیت خواب می شود. تبخال؛ این گیاه اثرات ضد ویروسی در هرپس نوع ۱ و ۲ دارد لذا در درمان تبخال صورت و ژنیتال به صورت موضعی کاربرد دارد. سبب کاهش تپش قلب می گردد.

کاهش علایم آلزایمر؛ این گیاه با مهار آنزیم کولین استراز و کاهش تجمع پلاک بتاآمیلوییدی در مغز سبب بهبود علایم و کاهش روند پیشرفت بیماری می شود. عوارض؛ این گیاه مانند سایر مواد دارویی دارای عوارضی می باشد. در برخی افراد ممکن است سبب آلرژی، تهوع، سردرد،تحریک و حتی اضطراب شود.به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، از جمله موارد منع مصرف بادرنجبویه در کودکان و زنان باردار و ۲ هفته قبل از عمل جراحی است.بادرنجبویه با داروهای تیروئید، وارفارین، الکل، داروهای شیمی درمانی مثل تاموکسیفن، داروهای موثر در گابا و داروهای گلوکوم تداخل دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها