به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۲۱۸۷۹

۶ماده غذایی که به رفع سوزش معده کمک می‌کنند

۶ماده غذایی که به رفع سوزش معده کمک می‌کنند
گروه علمی:بیماری‌های گوارشی، اگر درمان نشوند، سلامتی ما را با مشکل مواجه می‌کنند؛ اما مواد غذایی هستند که می‌توانند در این امر به بدن کمک کننده باشند. بیماری‌های گوارشی، اگر درمان نشوند؛ می‌توانند سلامتی افراد را با مشکل جدی مواجه کنند. یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارشی افزایش اسید معده است که طی آن اسید خط لوله غذایی را تحریک می‌کند.
 
درمان‌های خانگی اسید معده
برای غلبه بر مشکل اسید معده، باید یک سبک زندگی سالم داشته باشید: غذا خوردن در زمان مناسب، غذا خوردن در حالت نشسته، خوب جویدن غذا، صاف نشستن حداقل نیم ساعت بعد از غذا.وعده‌های غذایی کوچک و مکرر، برخلاف وعده‌های غذایی سنگین و همین طور ورزش منظم، به کنترل اسید معده کمک می‌کند.
برخی از غذا‌ها و درمان‌های خانگی وجود دارند که ممکن است به جلوگیری از اسیدیته یا مشکلات مرتبط با آن کمک کنند.

۱. زنیان رومی
این دانه‌های قدرتمند از دیرباز با کاهش ناراحتی معده و کمک به هضم همراه بوده اند. تیمول موجود در آن، به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند. دانه‌های زنیان رومی را می‌توان با کمی نمک مصرف کرد. می‌توانید یک قاشق چای خوری از این دانه‌ها را یک شب در آب خیس کنید و بعد آب آن را میل کنید.

۲. رازیانه، درمان خانگی اسید معده
مصرف مقداری رازیانه بعد از غذا، سنتی بسیار رایج در هند است. این کار به بهبود بوی دهان کمک می‌کند؛ اما مهم‌تر این که رازیانه به هضم غذا کمک می‌کند. به علاوه، می‌توانید دانه‌های رازیانه را در آب خیس بگذارید و بعد آب را بنوشید یا حتی رازیانه با آب گرم دم کنید. حتی می‌توانید آن را به چای اضافه کنید! افزودن کمی شکر کمک بیشتری می‌کند.

۳. شیر و ماست
شیر ​​یک پادزهر عالی برای اسیدیته و درمان خانگی اسید معده است. شیر سرد یا در دمای اتاق بلافاصله اسیدیته را از بین می‌برد. شیر نوعی آنتی اسید طبیعی است. سرشار از نمک‌های کلسیم که اسید را خنثی می‌کنند. ماست راه دیگری برای کنترل اسیدیته است. علاوه بر این که از بهترین منابع کلسیم است، یک پروبیوتیک طبیعی هم است که روده‌ای سالم‌تر و هضم بهتر را به ارمغان می‌آورد.

۴. عسل، درمان خانگی اسید معده
ثابت شده است که مصرف یک قاشق چایخوری عسل با آب گرم به رفع اسیدیته کمک می‌کند. افزودن مقداری لیمو به عسل و آب، ترکیب را به یک عامل قلیایی کننده خوب تبدیل می‌کند که اسید معده را خنثی می‌کند.

۵. گشنیز
گشنیز را می‌توان هم به صورت برگ تازه و هم به عنوان دانه‌های خشک برای مقابله با اسیدیته استفاده کرد. خیلی ساده حدود ۱۰ میلی لیتر آب گشنیز موثر است. می‌توان آن را به آب یا دوغ اضافه کرد. پودر دانه گشنیز خشک را نیز می‌توانید به غذا‌ها اضافه کرده یا روی سالاد بپاشید. چای تخم گشنیز یکی دیگر از راه‌های آسان مصرف آن است.

۶. میوه‌ها
همه میوه‌ها، از جمله مرکبات، اثر قلیایی به جا می‌گذارند و اسید‌ها را خنثی می‌کنند. آن‌ها فیبر به رژیم غذایی‌ اضافه می‌کنند که فرآیند هضم کمک کرده و سلامت را بهبود می‌بخشند. مصرف روزانه دو میوه تازه یک استراتژی خوب برای کنترل اسید معده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها