به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۳۲۱۹۴۶

شاه‌کلید موفقیت در جیب «فرشته حسینی»

شاه‌کلید موفقیت در جیب «فرشته حسینی»
گروه فرهنگی: در جشنواره فیلم فجر امسال، دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن به «فرشته حسینی» بازیگر افغانستانی فیلم «دسته دختران» اهدا شد. بعد از این اتفاق، ویدئوی کوتاهی از صحبت‌های او در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد که در سال 94 گفته بود: «من یک روزی، یک بازیگر معروف خواهم شد، این هدف من است.
البته من دارم سخت تلاش می‌کنم برای هدفم و مطمئن هستم که به آن می‌رسم». به همین بهانه می‌خواهیم از داشتن دیدگاه درست برای دستیابی به اهداف‌مان یا به‌عبارت دیگر همان موفقیت بگوییم. چیزی که به نظر می‌رسد «فرشته حسینی» از آن بهره برده است. او با شناخت درست از خودش، توانمندی‌هایش، علایقش و البته هدف‌گذاری کوتاه و بلندمدت، حالا برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن در معتبرترین جشنواره فیلم کشورمان شده است.

«حسینی» و شاه‌کلید افزایش اعتمادبه‌نفس
یکی از دغدغه‌های همیشگی انسان در سرتاسر زندگی، تلاش برای رسیدن به خواسته‌های مختلف است. این چالش از طرفی می‌تواند انسان را سرشار از اعتماد به نفس و راضی از زندگی کند و از طرف دیگر ناامیدی و سرخوردگی را به همراه آورد. این دو روی سکه را شانس و اقبال نیست که تعیین می‌کند بلکه نوع نگاه و رفتار ما در این زمینه است که اهمیت زیادی دارد. «فرشته حسینی» در این ویدئو گفته که من مطمئنم روزی بازیگر معروفی می‌شوم و باور داشتن به همین جمله، شاه‌کلید افزایش اعتمادبه‌نفس او در مسیر سخت برای موفقیت شده است.

جهت‌دادن اهداف به زندگی
سال 94، فرشته حسینی برای خودش هدف‌گذاری کرده است. اهدافِ مختلف در زندگی از ارزش یکسانی برخوردار نیستند؛ گاهی هدف روزانه‌ ما رسیدگی به یک گلدان، برای کمک به رشد و پرباری بیشتر آن است و گاهی انتخاب یک راه و رشته به منظور ایجاد هویت شغلی و کسب درآمد. منظور از ارزش در این جا مهم بودن یا نبودن اهداف مختلف نیست بلکه منظور جایگاه هدف است به لحاظ تأثیری که بر شخصیت و زندگی فرد خواهد گذاشت. خواسته‌های ما در طول روز، ماه و سال، واژه‌ هدف را تفسیر می‌کنند و به رفتار ما جهت می‌دهند.

تصورات اشتباه درباره سخت تلاش‌کردن
ما می‌توانیم در جایگاه خیال‌پردازانه به خواسته‌های مختلف فکر کنیم؛ خود را در رسیدن به این خواسته‌ها تصور کنیم و برای آن جشن بگیریم. اما خارج از دنیای خیال و دقیقاً در جایی که زندگی می‌کنیم، نیاز به بازنگری منطقی داریم. لازم است تمام تصورات و خواسته‌ها را با نگاه انتقادی و بر اساسِ ظرفیت و توانمندی‌های موجود بررسی کنیم. ما نیاز داریم به قول کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» از توهم بدن شناگر آگاه باشیم و بدانیم که فرم زیبای بدن شناگران حرفه‌ای به دلیل تمرینات سختی نیست که انجام می‌دهند بلکه آن ها به دلیل تناسب اندامی که داشتند، وارد این حرفه شده‌اند! منظور از این خطای فکری، بیان این نکته است که فقط با سخت تلاش کردن، قرار نیست به هر هدفی برسیم! در انتخاب هدف، توجه به ظرفیت‌ها و جایگاهی که داریم، اهمیت بالایی دارد. «فرشته حسینی» هم هرچند گفته که من برای هدفم سخت تلاش می‌کنم پس بازیگر معروفی می‌شوم اما او این جمله را بعد از این‌که سال‌ها تئاتر کار کرده، خاک صحنه خورده و ظرفیت خودش را شناخته، مطرح کرده است.

غافل‌نشدن از هدف‌گذاری‌های بلندمدت
اهداف کلی و بلند مدت، جایگاه خود را دارند اما در برنامه‌ریزی‌ها، باید به هدف‌های روشن، زمان‌بندی‌شده و در دسترس تبدیل شوند. این که مثلاً در شغل خود بهترین فردِ موجود شویم، می‌تواند یک هدف و آرمان قابل توجه باشد اما در هنگام برنامه‌ریزی باید به قدم‌های کوچکی که ما را در این مسیر قرار می‌دهند، توجه کنیم و آن‌ها را در برنامه‌های روزانه و سالانه خود قرار دهیم. با این حال، نباید از داشتن هدف‌های بلندمدت غافل شد. چیزی که خانم «حسینی» حواسش به آن هم بوده است و در کنار تلاش برای هنرنمایی در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف، هدف معروف شدن را هم در برنامه قرار داده و حالا می‌توان ادعا کرد که به خواسته‌اش رسیده است.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: فرشته حسینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها