به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۲۲۰۳۴

آنقدر تجربه دارم که بدانم داور چکار می‌کند

آنقدر تجربه دارم که بدانم داور چکار می‌کند
گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: دست باشگاه را واقعا باز می‌گذارم و اصلا اینطور نیست که بگویم بمانم.به گزارش فارس، مهدی تارتار در خصوص اینکه چرا ذوب‌آهن روی ریلی که مدنظر او است قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: ذوب‌آهن واقعا از نظر ساختاری باشگاه بسیار خوبی است اما بودجه محدودی دارد. در سال‌های گذشته این تیم شرایط خوبی نداشته، نمی‌خواهم توجیه کنم ولی باید در مورد روند تیم یک برگشت به عقب داشته باشیم.
 
وی افزود: در 5-4سال گذشته این تیم 5،6 مربی و شاید هم بیشتر عوض کرده، اتفاقا آنها الان شاید جزو مربیان خوب ما باشند اما یکی از دلایل، عدم ثبات در کادر فنی است. من خودم ثبات خوبی داشتم و از باشگاه تشکر می‌کنم اما اصلی‌ترین دلیل مخصوصاً در دو سال قبل این مسأله بوده است.

تارتار با اشاره به تأثیر اشتباهات داوری روی شرایط ذوب‌آهن عنوان کرد: آنقدر اشتباهات داوری فاحش است که می‌گویم نکند کسی در اصفهان این کار را انجام می‌دهد. صحبت‌های سخندان رئیس دپارتمان داوری را می‌شنیدم که از ما به خاطر استفاده از کلمه فساد ناراحت شده بود اما فساد وجود دارد، نمی‌توانیم احساسی صحبت کنیم. من نمی‌توانم بگویم همه ما مربیان پاک و منزه هستیم. همه انسان‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند.همه اشتباه می‌کنند، اعتقادات همه یکی نیست برخی به حق‌الناس اعتقاد ندارند برخی هم به آن دنیا اعتقاد ندارند.

تارتار تصریح کرد:‌ من به عنوان کسی که حدود 35 سال به طور دائم در این فوتبال بودم به عینه دیده‌ام؛ وقتی یک داور تمام صحنه‌های 50 ـ 50 را به سود تیمی که قرار است سرش را ببرد سوت می‌زند بعد با یک حرکت نتیجه را کاملا به تیمی می‌دهد که باید بدهد. آنقدر تجربه دارم بدانم داور چه کاری انجام می‌دهد.

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص اینکه آیا چالش یا مانع اصلی این تیم مسائل داوری است، گفت: نه، این نیست. به هرحال عدم ثبات هم بوده، وقتی بودجه محدود می‌شود تیم از شرایط خوب گذشته خودش فاصله می‌گیرد. ذوب‌آهن در گذشته با استقلال و پرسپولیس و سپاهان رقابت داشت.

وی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی، در مورد اینکه آیا می‌توان با توجه به شرایط فعلی ذوب‌آهن را با منچستر یونایتد مقایسه کرد گفت:‌ نه، بودجه تأثیرگذار است. وقتی بودجه‌ای تصویب می‌شود باید در نهایت انتظار میانه جدول را داشته باشیم. وقتی بودجه بالا می‌رود می‌توان برای کسب سهمیه و حتی قهرمانی برنامه‌ریزی کرد. بازیکنانی که جذب شده‌اند آینده خوبی دارند اما نمی‌توانند بیایند و ناگهان کار را در بیاورند. یکی از عوامل بودجه است. داوری هم ذوب‌آهن را نابود کرد.

تارتار با اشاره به بازی گذشته تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: دیروز ما کاملاً سوار بازی بودیم، تا دقیقه 70 فشاری روی دروازه‌بان ما نبود، دقیقه 70 به جای پنالتی که باید برای ما می‌گرفت کارت اول را به بازیکن ما داد. دو دقیقه بعد همان بازیکن تکلی زده که ضرری برای بازیکن حریف نداشته و ضد حمله هم نبود. داور بلافاصله کارت دوم را به بازیکن ما داد من چه فکری باید در مورد این داور کنم؟

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص اتفاقات و حواشی پس از بازی با پیکان عنوان کرد: ما همه بازیکنان را به داخل رختکن بردیم. همه عوامل تیم و مربیان داخل رختکن بودند، اتفاقاتی افتاد و صداهایی می‌شنیدیم اما همه در رختکن بودیم. نمی‌دانم بعد از آن چه اتفاقی افتاده، باید بررسی شود هر کسی مقصر بوده چه باشگاه ما یا هوادار ما باید مشخص شود. البته هواداری که در استادیوم نیست نمی‌دانم مسئولان اجرایی بودندیا چه کسانی بودند؟ بچه‌های ما نبودند. شنیدم گلر ما دیر آمده اما او حرکتی انجام نداده چون فیلم‌هایش موجود است. او عصبانی بود شاید حرفی زده باشد اما حرکت فیزیکی نبود.

تارتار در مورد اینکه مشخص است تیم او تحت فشار قرار دارد، گفت: صددرصد. به هواداران حق می‌دهم اما واقعاً تغییرات کار خاصی برای ذوب‌آهن نکرده، من هم مربی نیستم که یکباره از جایی به ایران آمده باشم و بخواهم مربیگری کنم. کارنامه من مشخص است. جزو با سوادترین مربیان بودم. با توجه به تیم‌هایی که داشتیم نتایج خوبی هم گرفتیم. دست باشگاه را هم واقعا باز می‌گذارم. اصلا اینطور نیست که بگویم بمانم. نه چون باشگاه می‌تواند تصمیم بگیرد. نتایج خوبی در 4-5 هفته گذشته نگرفتیم اما بازی‌ها و آمار خوبی داشتیم. حتی مقابل صدرنشین لیگ بازی پایاپایی انجام دادیم. دیروز هم مقابل پیکان با وجود 10 نفره شدن تمام آمارهای ما بهتر بود اما سوال من این است چرا داور باید با سرنوشت یک گروه 40 نفره که زحمت می‌کشند، بازی کند؟

وی در خصوص اینکه آیا بعد از باخت شب گذشته صحبتی در مورد ادامه کار مطرح شده، اظهار داشت: نه، صحبتی نبوده از ایرج رخصتی (سرپرست شرکت سهامی ذوب‌آهن ) تشکر می‌کنم. روز گذشته به رختکن ما آمد و به بازیکنان روحیه داد که تأثیرگذار بود و بازی خیلی خوبی را انجام دادیم. هر لحظه ممکن بود گل بزنیم و داور آن کار را با ما کرد. رخصتی بعد از بازی تماس گرفت و گفت با قدرت کارتان را ادامه بدهید. او نشان داد در ورزش تجربه دارد و آمده کمک کند. با حضور رخصتی روزهای خوبی را برای ذوب‌آهن در آینده می‌بینم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد دربی اصفهان و تقابل با سپاهان در هفته نوزدهم لیگ برتر عنوان کرد: سپاهان یکی از بهترین تیم‌های ایران است و از نظر کیفی خیلی قوی است. آنها بازیکنان و کادر فنی با کیفیتی دارند. درست است محرم نویدکیا مربی جوانی است اما زمانی هم که بازی می‌کرد بسیار باهوش بود. در کنار او علیرضا مرزبان حضور دارد. ساختارشان کامل است و برای قهرمانی بسته شده‌اند. بازی سختی است اما مقابل تیم‌های بزرگ واقعا خوب کار کردیم. حتی در دور رفت سپاهان را شکست دادیم. امیدوارم یک بازی زیبا شود که قطعا همینطور خواهد بود.
برچسب ها: مهدی تار تار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها