به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۲۲۲۶۳

طوفان هزاران نفر را در اروپا بدون برق گذاشت

طوفان هزاران نفر را در اروپا بدون برق گذاشت
گروه اقتصادی: هزاران خانه در سراسر اروپا با خسارتهایی که طوفان یونیس بر جای گذاشت، بدون برق ماندند.
به گزارش ایسنا، شرکت Enedis اعلام کرد در منطقه نور پا دو کاله واقع در شمال فرانسه ۷۵ هزار ملک ساعت هفت صبح روز شنبه به وقت محلی در خاموشی بسر می بردند. در انگلیس شرکت SSE Plc اعلام کرد حدود ۶۰ هزار خانه در جنوب این کشور بدون برق مانده اند و بیش از هزار نقطه آسیب دیده در شبکه خطوط برق خود مشاهده کرده است.

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش کرد در انگلیس شرکت راه آهن ساوت وست اعلام کرد همه خطوط قطار مسدود شده اند و خدمات تا پایان روز شنبه مختل می ماند. سازمان آتش نشانی لندن هم به شهروندان این شهر درباره ساختارهای سست و خطر ریزش آوار هشدار داد. این سازمان روز جمعه دو هزار تماس دریافت کرد که سه برابر بیشتر از تماسهای روز پیش بود. این طوفان همچنین بخشی از گنبد مرکز سرپوشیده O۲ Arena لندن را از جا کند و هواپیماها به سختی تلاش کردند در باد شدید در فرودگاه هیثرو به زمین بنشینند.

سازمان کشتیرانی آلمان هشداری برای ساحل دریای شمال این کشور صادر و پیش بینی کرد سطح آب تا دو متر افزایش پیدا خواهد کرد. شرکت راه آهن دویچه بان هم صبح شنبه اعلام کرد طوفان باعث اختلال عظیم در بخشهای شمالی کشور شده و این شرکت دو هزار نفر را برای کمک به ازسرگیری خدمات بسیج کرده است.طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند نفر در اروپا در حوادث مربوط به طوفان یونیس جانشان را از دست داده اند. سه نفر در انگلیس بر اثر برخورد درختهای سقوط کرده روی خودروها کشته شدند. شش کشته در ایرلند، بلژیک و هلند گزارش شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از این که طوفان یونیس روز شنبه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه را در خاموشی فرو برد، حدود ۱۵۵ هزار خانه تا اواخر روز یکشنبه در انگلیس همچنان بدون برق بودند. شرکتهای نیروی انگلیس پس از طوفانهای قبلی به دلیل عملکرد کندی که در وصل کردن برق خانه های دورافتاده تر داشتند، با انتقادات شدیدی روبرو شدند. برق حدود یک میلیون خانه در نوامبر پس از وقوع طوفان در شمال شرق انگلیس و شرق اسکاتلند قطع شده بود.
برچسب ها: اروپا طوفان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها