به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۲۲۳۴۸

مروری بر ماموریت یک ساله مریخ نورد استقامت

مروری بر ماموریت یک ساله مریخ نورد استقامت
گروه علمی:به بهانه یک سالگی مریخ نورد استقامت در این گزارش به اطلاعات جدید این مریخ نورد اشاره می‌کنیم. یک سال از فرود چشمگیر مریخ نورد استقامت ناسا روی مریخ می‌گذرد. دوازده ماه بعد، ناسا خلاصه‌ای از تمام دستاورد‌هایی که این مریخ نورد در تلاش برای درک دهانه جزرو، جایی که فرود آمد و در جستجوی شواهدی از حیات باستانی به دست آورده است، به اشتراک گذاشت.

یکی از دستاورد‌های مهم مریخ نورد استقامت جمع آوری نمونه‌هایی از سنگ مریخ بود که در ابتدا به دلیل خرد شدن سنگ بیش از حد انتظار مشکل بود. با این حال، علی‌رغم چالش‌هایی که وجود دارد، این مریخ‌ نورد تاکنون موفق به جمع‌ آوری شش نمونه شده که در لوله‌ها مهر و موم شده‌اند و برای مأموریت آینده برای جمع‌ آوری و در نهایت بازگرداندن آن به زمین برای مطالعه، روی سطح سیاره رها می‌شوند.

توماس زوربوخن، معاون اداره ماموریت علمی ناسا در واشنگتن، در بیانیه‌ای گفت: "نمونه‌هایی که استقامت جمع‌آوری کرده، اطلاعاتی کلیدی برای شکل‌گیری دهانه جزرو ارائه می‌کند." یکی دیگر از نقاط عطف مهم اخیراً به دست آمده توسط مریخ نورد استقامت، رکورد طولانی‌ترین رانندگی توسط مریخ نورد در یک روز بود که این مریخ نورد توانست این رکورد را بشکند. این رکورد توسط مریخ نورد Opportunity به مدت ۱۷ سال باقی مانده بود و استقامت توانست با طی مسافت ۲۴۶ متری در مریخ به بهترین شکل ممکن به آن دست یابد. نرم افزار ناوبری AutoNav که از نقشه‌های سطح مریخ برای برنامه ریزی مسیر‌های رانندگی کارآمد استفاده می‌کند، به این مریخ نورد کمک کرد.

کمک استقامت برای اندازه گیری سن مریخ
چالش بعدی برای مریخ نورد جمع آوری دو نمونه سنگ دیگر از مجموعه‌ای از سنگ‌های خراش دار تیره به نام "Ch'ał" است. این‌ها می‌توانند به پاسخگویی به سؤالات اصلی درباره سن دهانه جرزو کمک کنند، زیرا برآورد‌های فعلی بر اساس دهانه‌های برخوردی است و دانشمندان خواهان روش دقیق تری برای تعیین تاریخ منطقه هستند.

کیتی استک مورگان، معاون دانشمند پروژه استقامت در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، در بیانیه‌ای گفت: "در حال حاضر، ما آنچه را که در مورد سن دهانه‌های برخوردی در ماه می‌دانیم می‌گیریم و آن را به مریخ تعمیم می‌دهیم. بازگرداندن نمونه‌ای از این سطح گودال شدید در جزرو می‌تواند نقطه اتصالی برای کالیبره کردن سیستم تاریخ‌ سنجی دهانه مریخ به‌ جای تکیه صرفاً پروی ماه باشد. "
برچسب ها: مریخ نورد ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها