به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۲۲۴۲۹
برای اجرای عدالت سیاسی کاری را باید کنار گذاشت

با شعار و وعده نمی‌توان کاری از پیش برد

با شعار و وعده نمی‌توان کاری از پیش برد
گروه سیاسی: عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام کارها در کشور ما سیاسی شده است، اظهار کرد: اگر دنبال منفعت مردم و عمل به توصیه پیامبر(ص) و ائمه(ع) در حل مشکلات مردم و اجرای عدالت در جامعه هستیم، پس باید از کارشناس و متخصص هر حوزه استفاده کنیم و سیاسی کاری و عمل بر اساس رنگ و جناح را کنار بگذاریم.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه مدیریت اقتصادی و سیاست اجرای پولی در کشور بر اساس روند علمی، صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: وقتی به صورت علمی و کارشناسی کاری را انجام ندهیم، طبیعتا به نتیجه هم نخواهیم رسید و متاسفانه یاد گرفته‌ایم که کارها را بدون توجه به نظر متخصصان و کارشناسان پیش ببریم.

او ادامه داد: یک عده اسم خودشان را کارشناس گذاشتند در حالی که اصلا کارشناس نیستند؛ لذا اگر نتوانیم بر اساس نسخه‌های کارشناسی عمل کنیم، وضع به همین منوال باقی خواهد ماند. متاسفانه در صدا و سیما هم یک عده افراد غیر کارشناس را دعوت می کنند که نظراتی را ارائه می‌دهند که فاصله بسیاری با واقعیت‌ها دارد که این رویه را باید تغییر داد تا این بلاها بر سر مردم نیاید.

مشکل جامعه ما نگاه‌های سیاسی است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه مشکل جامعه ما نگاه‌های سیاسی است، گفت: ۴۰ سال است که این نگاه‌ها را داریم و معتقدیم افرادی باید روی کار بیایند که نگاه و مواضع ما را دارند درحالی که ما وقتی مثلا به دنبال پرشک هستیم به دین و مذهب و گرایش او توجهی نداریم بلکه به تخصص او نگاه می کنیم اما این روند در سیاست دنبال نمی شود و فقط دنبال کسی هستیم که نگاه ما را داشته باشد و آنگونه که ما می خواهیم عمل کنیم.

برای اجرای عدالت سیاسی کاری را باید کنار گذاشت
پزشکیان ادامه داد: این روند منافع یک عده خاص را تامین می کند درحالی که اگر دنبال منفعت مردم و عمل به توصیه پیامبر(ص) و ائمه(ع) در حل مشکلات مردم و اجرای عدالت در جامعه هستیم، پس باید دنبال کارشناس و متخصص هر حوزه باشیم و سیاسی کاری و عمل بر اساس رنگ و جناح را کنار بگذاریم.

دنیا برای مدیریت گندم دکتری تربیت می کند و ما فقط شعار می‌دهیم
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: از نظر علمی بسیاری از شعارهایی که دولت ها سر می دهند عملیاتی نیست و با احساس و شعار و وعده نمی توان کاری از پیش برد. همه کارها در دنیا اعم از تامین برنج و گوشت هم نیاز به کارشناس دارد همانطور که دنیا برای اینکه حوزه گندم را مدیریت کنند، دکتری تربیت می کند و هرحوزه‌ای کارشناس خاص خود را دارد اما ما فقط با شعار می خواهیم کارها را پیش ببریم.

برای حل مشکلات راه درست را باید با استفاده از افراد درست طی کرد
پزشکیان با بیان اینکه تا راه درست را با افراد درست پیش نرویم کاری نمی توان کرد، ادامه داد: البته منظور من از آدم های درست، صرفا نمازخوان‌ها و افراد حزب اللهی نیستند بلکه افرادی هستند که کار درست را می توانند درست اجرا کنند و تا زمانی که از این افراد استفاده نکنیم تصور نمی کنم هیچ کدام ازاین مشکلات را بتوان حل کرد.او در پایان خاطرنشان کرد: جامعه پیچیده تر از انسان است و از مجموعه انسان هایی که پیچیده هستند تشکیل شده لذا نسخه نوشتن برای آنها کار ساده ای نیست اما ما به این درک هنوز نرسیدم و ادعا می‌کنیم که نسخه درست را تجویز کردیم. همانطور که این مجلس می گوید که انقلابی است اما وضع معیشت مردم و گرانی‌ها درست نشده است درحالی که این مجلس دوست ندارد اوضاع بدتر شود ولی بدتر از این هم خواهد شد.
مرجع : شفقنا
برچسب ها: مسعود پزشكیان

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۰
جناب پزشکیان کاملا حرفهای شما 100درصد درسته اما مدیریت شما را هم دیده ایم برادر من کار بنیادی ویران است دست از این امور برداریدو دنبال حرفه و شغل خود بروید و کار را به متخصص بسپارید نه اینکه کار را به صرف اینکه شخص نماز میخونه و حزب الهیه اما تخصص نداره بسپارید 43ساله این دور باطل ادامه داره تا دست از این افکار پوچ بر ندارید کار درست بشو نیست (383465)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۶:۵۷
اقای دکتر شما هم شعار میدهید بایدها شعار است چگونه ؟ کلی گویی شعار است ؟ راه حل بدهید ؟ هر جا نظامیها عرصه قدرت سیاسی واقتصادی را گرفتند در کوتاه مدت وبلند مدت کشورها را به انحطاط کشاندد با فساد دیکتاتوری ونا کار امدی مثل پاکستان ومصر ترکیه ومیانمار وحالا هم ایران با هر هدف وایدلوژی که دارند حاکمیت ونظام دست نشانده سپاه شده شما نماینده ها ی اصلاح طلب بازی خورده اید فایده ای ندارد (383469)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها