به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۲۲۴۵۲

نخستین قطار هیدروژنی ژاپن روی ریل می‌رود

نخستین قطار هیدروژنی ژاپن روی ریل می‌رود
گروه اقتصادی: بزرگترین شرکت راه آهن ژاپن، نخستین قطار هیدروژنی این کشور را ماه آینده در راستای حرکت به سوی کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۵۰، آزمایش می‌کند.به گزارش ایسنا، ساخت این قطار هیدروژنی که"هیباری" نام گرفته است، حدود چهار میلیارد ین (۳۵ میلیون دلار) هزینه داشته و می‌تواند حداکثر ۱۴۰ کیلومتر را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با یک بار شارژ هیدروژن بپیماید.
 
شرکت راه آهن شرق ژاپن که این قطار را با همکاری شرکتهای تویوتا موتور و هیتاچی ساخته است، قصد دارد آن را جایگزین ناوگان قطارهای دیزلی کرده و به دنبال بازارهای صادراتی است. خدمات تجاری این قطار احتمالا در سال ۲۰۳۰ آغاز می شود.ژاپن هیدروژن را منبع انرژی پاک مهمی برای رسیدن به سطح کربن خنثی قرار داده است. تویوتا با نسل دوم مدل میرای، افزایش ۱۰ برابری تولید خودروهای هیدروژنی را هدف گذاری کرده است و همزمان اتوبوس‌ها و خودروهای باری هیدروژنی بیشتری وارد جاده ها می شوند.

دولت ژاپن اعلام کرده است قصد دارد استفاده از هیدروژن را تا سال ۲۰۵۰ به ۲۰ میلیون تن افزایش دهد. شرکتهای انرژی مانند ایواتانی و کاواساکی هِوی اینداستریز تلاش می کنند زنجیره تامین هیدروژنی برای پایین آوردن قیمت‌های آن بسازند.بر اساس گزارش بلومبرگ، اروپا پیشرو در قطارهای هیدروژنی بوده و آلمان نخستین قطار هیدروژنی ساخت شرکت آلستوم را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. شرکتهای زیمنس و دویچه بان سرگرم ساخت قطارهای منطقه‌ای جدید و ایستگاه‌های سوخت گیری ویژه هستند و آنها را در سال ۲۰۲۴ آزمایش می کنند.
برچسب ها: قطار هیدروژنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها