به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۲۲۶۳۳

کمبود این ویتامین‌ها باعث ریزش مو می‌شود

کمبود این ویتامین‌ها باعث ریزش مو می‌شود
گروه سلامت: ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی آن را به نوعی تجربه می‌کنند. در ادامه این مطلب چند ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو معرفی شده است. برخی از افراد همیشه از ریزش موی سر خود گله می‌کنند؛ اما باید بدانند که برای ریزش مو دلایل بسیار زیادی وجود دارند. استرس، دیابت، عوامل ژنتیکی و افزایش سن از دلایل ریزش مو محسوب می شوند.

در مواقعی ممکن است ریزش مو نه به دلیل خارجی، بلکه به دلیل رژیم غذایی اشتباه ایجاد شود؛ پس باید توجه داشته باشید اگر موهای شما بدون هیچ دلیلی در حال ریزش هستند، این نشان می‌دهد بدن شما از نظر برخی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید شده است. بنابراین باید ویتامین و غذاهای ضد ریزش مو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.در ادامه این مطلب چند توصیه تغذیه‌ای برای جلوگیری از ریزش مو برای شما تهیه کرده‌ایم.

ویتامین‌های ضد ریزش مو
ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی وجود دارند که موهای ما برای سالم‌ترین و رشد مناسب بدون ریزش مو به آن‌ها نیاز دارند. این ویتامین‌ها عبارتند از:

ویتامین A  
ما اغلب فکر می‌کنیم که ویتامین A برای چشم مهم است؛ اما این در حالی است که این ویتامین برای سلامت موهای ما نیز مهم است. زیرا این ویتامین در تولید سبوم و همچنین کمک به رشد مو نقش دارد و به مرطوب نگه داشتن پوست سر کمک می‌کند.

ویتامین B
تمام ویتامین‌های B برای رشد مو ضروری هستند. با این حال، بیوتین، به ویژه ممکن است برای برخی افراد مهم‌تر باشد. بیوتین به انتقال مواد مغذی در سراسر بدن کمک می‌کند و همچنین ممکن است در انتقال مواد مغذی به پوست سر مفید باشد.

ویتامین C
ویتامین C که دارای خواص آنتی اکسیدانی است می‌تواند از مو در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. ما برای ساخت کلاژن به ویتامین C نیاز داریم. کلاژن یک بلوک ساختمانی مهم است که در موهای ما یافت می‌شود.

ویتامین D  
ویتامین D که برای ایمنی بدن همه ما مهم است، برای رشد مو نیز مهم تلقی می‌شود. سطوح پایین ویتامین D با مقادیر زیاد ریزش مو مرتبط است. مشخص است که سطوح پایین ویتامین D با آلوپسی، یک مشکل ایمنی که باعث ریزش موی منطقه‌ای می‌شود، مرتبط است.

ویتامین E
درست مانند ویتامین C، ویتامین E نیز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که باعث رشد مو می‌شود؛ مهم است. مصرف ویتامین E ارتباط مستقیمی با افزایش رشد مو دارد.

زینک یا روی
زینک یا روی همانند ویتامین D، با ریزش مو مرتبط است. این ماده معدنی هم در رشد و هم در ترمیم بافت مو نقش دارد. با این حال، باید از مصرف بیش از حد روی همراه با مکمل‌ها خودداری کنید؛ زیرا روی بیش از حد نیز با ریزش مو مرتبط است.

آهن
کمبود آهن یکی از انواع کم خونی است. یکی از علائم کم خونی ریزش مو است. آهن در انتقال اکسیژن گلبول‌های قرمز نقش دارد؛ در حالی که آهن را می‌توان از منابع گیاهی نیز به دست آورد. آهن موجود در آن‌ها ممکن است به اندازه آهن منابع حیوانی در بدن جذب نشود.
برچسب ها: ویتامین ریزش مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها