به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۲۲۶۵۲

این نوع قهوه موجب افزایش طول عمر می‌شود

این نوع قهوه موجب افزایش طول عمر می‌شود
گروه علمی:محققان دریافتند که فواید سلامتی قهوه فقط مربوط به مصرف قهوه آسیاب شده است، نه انواع قهوه فوری. نتایج یک مطالعه ده ساله نشان می‌دهد که نوشیدن حداکثر ۳ فنجان قهوه در روز می‌تواند به طولانی‌تر شدن عمر کمک کند.محققان دریافتند مصرف کنندگان منظم قهوه گرم تا ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

همچنین نتایج نشان داد که احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی یا سکته در آن‌ها تا یک پنجم کمتر بود.اما محققان دریافتند که فواید سلامتی قهوه فقط مربوط به مصرف قهوه آسیاب شده است، نه انواع قهوه فوری.بر اساس تحقیقات بر روی ۵۰۰ هزار نفر، نوشیدن بیش از ۳ فنجان قهوه در روز هیچ تأثیر خوب و مفیدی ندارد.

قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است، اما مطالعات قبلی در مورد اینکه آیا می‌تواند برای سلامتی مفید یا مضر باشد متناقض بوده است. علاوه بر کافئین، این نوشیدنی حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز است. برخی مطالعات آن را با کاهش خطر سرطان، چاقی، دیابت نوع ۲ و زوال عقل مرتبط دانسته اند.با این حال، مطالعات دیگر به افزایش خطر ابتلاء به فشار خون بالا و مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرده اند. آن‌ها هشدار می‌دهند مصرف بیش از ۴ فنجان قهوه در روز می‌تواند موجب افزایش فشارخون شود.
برچسب ها: قهوه طول عمر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها