به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۳۲۲۷۳۴

تقویت عضلات بدن با ۳ ثانیه وزنه زدن

تقویت عضلات بدن با ۳ ثانیه وزنه زدن
گروه علمی:محققان دریافته اند که وزنه زدن فقط برای ۳ ثانیه در روز می تواند عضلات را تقویت کند.کارشناسان استرالیایی افرادی را که پنج روز در هفته و به مدت یک ماه وزنه دو سر بازو را انجام می‌دادند، تحت نظر گرفتند.نتایج نشان داد پس از چهار هفته ۱۰ درصد افزایش قدرت عضلانی در شرکت کنندگان مشاهده شد.
 
پروفسور «کن نوساکا» نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: نتایج نشان داد که افراد برای بهبود قدرت عضلانی خود نیازی به صرف زمان زیادی برای ورزش ندارند.
محققان هنوز متوجه نشده اند که آیا این یافته در مورد سایر بخش‌های عضلانی بدن نیز صدق می‌کند یا خیر. اما اگر درست باشد، به این معنی است که افراد می‌توانند «تمرینات کل بدن را در کمتر از ۳۰ ثانیه» انجام دهند.پروفسور نوساکا افزود: «یافته‌ها برای ارتقای آمادگی جسمانی و سلامتی، مانند جلوگیری از سارکوپنی که کاهش توده عضلانی و قدرت بدن ناشی از افزایش سن است، هیجان‌انگیز است.»

در این مطالعه ۵۲ دانشجوی بهداشت از دانشگاه نیگاتا در ژاپن انتخاب شدند. آن‌ها به چهار گروه تقسیم شدند و یک چهارم آن‌ها وزنه بلند نکردند، در حالی که سایر داوطلبان انواع مختلف وزنه‌های دوسر بازو را انجام دادند.نوساکا می‌گوید: نتایج مطالعه نشان می‌دهد که مقدار بسیار کمی از محرک‌های ورزشی- حتی ۶۰ ثانیه در چهار هفته- می‌تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد.
بسیاری از مردم فکر می‌کنند که باید زمان زیادی را صرف ورزش کنند، اما اینطور نیست. ورزش کوتاه و با کیفیت خوب همچنان می‌تواند برای بدن شما مفید باشد و هر انقباض عضلانی مهم است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها