به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۲۲۷۳۵

چگونه گرفتگی عضلات پا را رفع کنیم؟

چگونه گرفتگی عضلات پا را رفع کنیم؟
گروه علمی:گرفتگی عضلات پا می‌تواند به دلایل مختلفی بروز کند.گرفتگی عضلات پا یکی از مشکلاتی است که افراد پس از انجام فعالیت‌های ورزشی آن را تجربه کرده‌اند. این درد می‌تواند از چند دقیقه تا ساعت‌ها به طول بینجامد. متخصصان می‌گویند با افزایش سن، خطر بروز گرفتگی عضلات بیشتر شده و زنان بیشتر از مردان در معرض این موضوع قرار دارند.گرفتگی عضلات پا می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از مسائل رخ دهد. از اختلالات اعصاب غیرارادی تا مواردی همچون مشکلات در خون رسانی، استرس و انجام فعالیت‌های سنگین، همگی می‌توانند باعث بروز درد در ناحیه عضلات پا باشد.

زنان باردار در طول شبانه روز ممکن است گرفتگی عضلات پا را تجربه کنند. به طور معمول بیشتر این گرفتگی‌ها ناشی از نشستن به مدت طولانی، کار کشیدن زیاد از عضلات، ایستادن و یا کار کردن بر روی سطوح سخت، نشستن ناصحیح، کم آبی بدن، سطح پایین الکترولیت بدن و یا بیماری‌های مختلف است.برای درمان گرفتگی عضلات پا متخصصان راهکار‌های متعددی ارائه می‌دهند. در گام نخست باید فعالیت‌هایی که باعث بروز این درد شده اند را متوقف کرده و اقدام به انجام فعالیت‌های کششی پا کنید. ماساژ دادن عضلات پا نیز می‌تواند به التیام درد کمک کند.

قدم زدن و راه رفتن یکی از راهکار‌های مفید برای رفع گرفتگی پا است. با این کار پیام آرامش عضلات به مغز ارسال می‌شود. باید همواره به یاد داشته باشید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات نوشیدن آب کافی ضروری است. برای تامین الکترولیت بدن مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم توصیه می‌شود.استفاده از کمپرس گرم بر روی عضلات گرفته پا باعث التیام درد و رفع گرفتگی می‌شود. با این حال، دوش گرفتن و قرار دادن پا در معرض آب گرم همان کارآیی را برای رفع گرفتگی پا دارد. به طور معمول بهتر است پس از هر فعالیت سنگین استحمام کنید. این کار علاوه بر ایجاد آرامش در بدن، مانع از ابتلا به بیماری‌های پوستی و قارچی می‌شود.ممکن است گرفتگی عضلات با مشکلات دیگر عضلانی اشتباه گرفته شوند. آسیب به عضلات، تاندون و رباط پا موضوعی نیست که بتوان آن را با آب گرم و استراحت حل کرد. در این زمینه مراجعه به پزشک متخصص ضروری است. اگر پس از فعالیت سنگین شاهد درد به مدت طولانی بوده اید که به مرور زمان التیام نمی‌یابد، باید به پزشک مراجعه کنید.
برچسب ها: گرفتگی پا استرس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها