به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۲۲۷۸

رشد 10درصدی قیمت طلا در دو ماه اخیر

گروه اقتصادي: قیمت​های طلا و نقره به دنبال نگرانی‌های جدید نسبت به وضعیت اقتصاد آمریکا و سقوط ارزش دلار، به بالاترین سطح در سه ماه گذشته صعود کرد.
رشد 10درصدی قیمت طلا در دو ماه اخیر
هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار نیویورک با 18.50 دلار (1.4 درصد) افزایش به 1318 دلار رسید که بالاترین قیمت معاملات این فلز از ششم نوامبر به این سو بود. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه نیز با 1.4 درصد افزایش 1319 دلار معامله شد. قیمتهای نقره از طلا هم رشد بیشتری داشتند. هر اونس نقره برای تحویل در مارس با 1.02 دلار افزایش به 21.42 دلار رسید. افزایش پنج درصدی بزرگترین رشد درصدی یک روزه این فلز از 19 سپتامبر به این سو بود. هر اونس نقره برای تحویل در فوریه 21.411 دلار معامله شد.

صعود اخیر طلا و نقره نشان می‌دهد چگونه آمار اقتصادی ضعیف آمریکا موج جدیدی از تقاضای سرمایه گذاران را برای این فلزات به راه انداخته است. پیتر هاگ، مدیر فلزات ارزشمند در کیتکو متالز در مونترال می‌گوید: تا زمانی‌که نگرانی نسبت به اقتصاد آمریکا وجود دارد، شاهد جابجایی سرمایه خواهیم بود و بخشی از این سرمایه به طور اجتناب ناپذیری به سمت فلزات ارزشمند خواهد رفت.طلا در صورت حفظ نرخ‌های بهره پایین از سوی بانک مرکزی آمریکا سود خواهد برد زیرا دارایی‌های بدون بهره ای مانند طلا با رقابت کمتر از سوی دارایی‌های با بهره ای مانند اوراق بهادار روبرو خواهند شد.

با این همه بسیاری از سرمایه گذاران آمار اقتصادی ضعیف اخیر را به هوای سرد آمریکا در ژانویه و فوریه نسبت داده اند. طلا و نقره اغلب معکوس بازارهای سهام حرکت می‌کنند زیرا در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، این فلزات برای سرمایه گذاران به عنوان پناه مطمئن سرمایه به شمار می‌روند در حالیکه رشد ارزش سهام شرکتها با رشد اقتصادی در ارتباط است. به گزارش وال استریت ژورنال، طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 9.7 درصد و نقره 11 درصد صعود کرده است.
مرجع : ايسنا