به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۳۲۲۷۹۹

علائم شایع‌ترین بیماری مزمن تنفسی در کودکان

علائم شایع‌ترین بیماری مزمن تنفسی در کودکان
گروه جامعه: یک متخصص بیماری‌های اطفال در میشیگان می‌گوید: اگر مطمئن نیستید که فرزندتان به بیماری آسم مبتلاست یا خیر، باید به دنبال نشانه‌های مشخصی باشید."آسم" شایع ترین بیماری مزمن تنفسی در کودکان است و در حال حاضر بیش از شش میلیون کودک آمریکایی دچار آن هستند.به گفته دکتر "هاروی لئو" متخصص اطفال در ایالت میشیگان، به رغم شایع بودن این بیماری، تشخیص آن در کودکان می تواند دشوار باشد زیرا هیچ مجموعه ای از علائم یکسان در همه مبتلایان خردسال وجود ندارد.

اطلاعات مورد نیاز متخصص اطفال برای تشخیص صحیح بیماری
به گفته این متخصص، سوالات کلیدی که پزشک اطفال باید در مورد نشانه‌های بیماری بداند و والدین موظف هستند اطلاعات دقیق در این باره به پزشک بدهند، عبارتند از:
- فرزند شما چند بار در طول هفته سرفه یا خس خس سینه دارد؟
- آیا این علائم بر فعالیت روزانه کودک تاثیر می گذارد؟
- آیا سرفه یا خس خس سینه کودک، او را از خواب بیدار می کند؟
- از چه داروهایی از جمله مکمل های غذایی یا درمان های هومیوپاتی مصرف کرده اید و آیا آنها موثر بوده اند؟
- آیا هیچ یک از اعضای خانواده سابقه آسم، آلرژی های محیطی یا سایر بیماری های تنفسی را دارد؟

روش‌های مرسوم برای تست آسم در کودکان
برای برخی کودکان از جمله کودکان بالای هفت سال پزشک ممکن است آزمایش آسم را تجویز کند. یکی از رایج ترین آنها تست عملکرد ریه (اسپیرومتری) است. در این نوع آزمایش، کودک در دستگاهی تنفس می کند که نشان می دهد آیا کودک به انسداد مجرای تنفسی مبتلاست یا خیر. در آزمایش دیگر میزان اکسید نیتریکی که کودک بازدم می کند، بررسی می شود تا سطح التهاب راه هوایی ارزیابی شود.

همچنین تست‌های پیچیده‌تر عملکرد ریه در دسترس هستند و برای تشخیص و پیگیری مدیریت آسم مورد استفاده قرار می گیرند.این متخصص اطفال افزود: والدین باید بدانند که بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز وجود دارند که علائم آنها می‌تواند شبیه آسم در کودکان باشد یا آن را تشدید کند که شامل آلرژی های فصلی، ریفلاکس اسید، عفونت های ویروسی یا باکتریایی، وضعیت آناتومی کودک و مشکلات قلبی است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این پزشک تاکید کرد: ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به تشخیص آسم کمک کند و روشهای درمانی و دارویی وجود دارد که می تواند به بهبود کودک مبتلا به آسم کمک کند. با کمک پرسش‌هایی که در این مقاله عنوان شد و با توجه به پاسخ‌های شما والدین، اگر احتمال می‌دهید کودک‌تان به بیماری آسم مبتلاست حتما با پزشک اطفال مشورت کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها