کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیروهای متجاوز روسیه به نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند

بایدن: تمام دارایی‌های روسیه در آمریکا مسدود خواهد شد

6 اسفند 1400 ساعت 3:20


گروه بین الملل: جو بایدن گفت: حمله روسیه به اوکراین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تا حد زیادی طبق پیش بینی‌ها انجام شد.
رییس‌جمهور ایالات متحده در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: پوتین متجاوز است. او این جنگ را انتخاب کرد و اکنون او و کشورش عواقب آن را متحمل خواهند شد.
بانک های روسیه با دارایی های یک تریلیون دلاری را تحریم و چهار بانک دیگر را در روز پنجشنبه مسدود کردیم.
وی ادامه داد: تحریم‌ها بیش از نیمی از واردات فناوری پیشرفته روسیه را قطع می‌کند.هیچ برنامه‌ای برای گفتگو با پوتین ندارم.
شرکت‌های نفت و گاز نباید از بحران بهره‌برداری کنند و قیمت‌ها را افزایش دهند.اگر روسیه حمله سایبری را دنبال کند، آمریکا پاسخ خواهد داد. تمام دارایی‌های روسیه در آمریکا مسدود خواهد شد.
بایدن افزود: چند هفته و ماه آینده برای اوکراینی ها سخت خواهد بود و این لحظه خطرناکی برای اروپاست.

وضعیت تجاوز روسیه
در همین حال، یک مقام آمریکایی گفت: نیروهای متجاوز روسیه اکنون از ۳ محور در اوکراین در حال پیشروی هستند.
یک مقام آمریکایی در وزارت دفاع ایالات متحده گفت: آنچه ما می‌بینیم، مرحله اولِ تهاجم گسترده روسیه به اوکراین است. نیروهای روسیه از سه محور در حال پیشروی هستند و شدیدترین درگیری‌ها در شهر خارکف و اطراف آن در جریان است.
او افزود: نیروهای روسیه در حال پیشروی به سمت کی‌یف - پایتخت اوکراین - هستند و ارزیابی ما این است که آنها به دنبال فلج کردن دولت اوکراین و ایجاد یک دولت جایگزین هستند.
مقام آمریکایی با اشاره به اینکه شش فروند جنگنده اف-۳۵ برای حمایت از دفاع دسته‌جمعی ناتو در مناطق بالتیک و دریای سیاه مستقر شده‌اند، خاطرنشان کرد: تهاجم روسیه به اوکراین در چند مرحله انجام خواهد شد و ما از تعداد نیروها و محدوده زمانی آن اطلاعی نداریم.
این مقام نظامی آمریکایی اعلام کرد بر اساس برآوردهای پنتاگون، روسیه در روز نخست عملیات نظامی در اوکراین بیش از ۱۶۰ موشک کروز و بالستیک به سمت اهداف تعیین‌شده خود در اوکراین شلیک کرده است.
وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد که تاکنون (پنجشنبه شب) ۵۷ نفر در حمله روسیه به اوکراین کشته شده و ۱۶۹ نفر زخمی شده‌اند.
همزمان وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف-۲۶ سقوط کرد و همه خدمه آن کشته شدند.
این در حالی که رئیس‌جمهور اوکراین بامداد جمعه دستور بسیج عمومی در این کشور صادر کرد. از سوی دیگر، وزیر خارجه اوکراین گفت: همتای آمریکایی‌ام به من گفت که کشورش تسلیحات دفاعی بیشتری برای ما ارسال خواهد کرد.
ارتش اوکراین اعلام کرد که هدف نیروهای روسیه محاصره کی‌‌یف و ایجاد یک کریدور زمینی در سواحل جنوبی به سمت کریمه است، ۶۰ گردان تاکتیکی ارتش روسیه وارد خاک اوکراین شدند.
در راستای حمایت واشنگتن ار کی‌یف، ‏رییس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم کنگره برای تصویب ۶۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین خبر داد


کد مطلب: 323039

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/323039/بایدن-تمام-دارایی-های-روسیه-آمریکا-مسدود-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir