به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۲۳۰۸۰

برهانی: وزارت ورزش به پرسپولیس کمک بیشتری می‌کرد

گروه ورزشی: پیشکسوت استقلال می‌گوید ماجرای وریا غفوری نباید رسانه‌ای می‌شد.
برهانی: وزارت ورزش به پرسپولیس کمک بیشتری می‌کرد
آرش برهانی مهاجم اسبق تیم استقلال که هم اکنون به عنوان مدیر کنونی آکادمی این باشگاه فعالیت دارد، صبح امروز در برنامه ورزشگاه حاضر شد و درباره حواشی پیرامون این تیم صحبت کرد.
برهانی در بخشی از صحبت هایش به صحبت های سپهر حیدری در خصوص مظلومیت پرسپولیس واکنش نشان داد و همچنین رمز موفقیت استقلال در لیگ امسال را همدلی دانست.

* مظلومیت پرسپولیس؟ اسپانسر و وزارت به پرسپولیس کمک بیشتری می‌کردند
برهانی در ابتدای صحبت هایش در واکنش به اظهار نظرهای برخی از پیشکسوت های پرسپولیس و اعتقاد آنها به مظلومیت این تیم گفت: در سالهای گذشته که ما مظلومیتی از پرسپولیس ندیده‌ایم. اگر پیشکسوت های پرسپولیس بخاطر اینکه استقلالی ها حرفی می‌زنند، می‌خواهند در مورد مظلومیت صحبت کنند و عقب نمانند بحثش جدا است اما حقیقت این است که پرسپولیس هیچوقت مظلوم واقع نشده است. ما دو تیم خوب در کشور داریم که باید به آنها برسند و مثل هم به آنها نگاه شود و به دو تیم پر و بال بدهند چون اگر این دو تیم خوب باشند، فوتبال ملی ما هم پیشرفت می‌کند اما در این سالها استقلال مورد کم لطفی و مظلومیت به معنی واقعی قرار گرفت.
او ادامه داد: اینطور نیست که بخواهیم با صحبت هایمان حاشیه ها را جمع کنیم. واقعا استقلال در خیلی از بحث ها مظلوم واقع شد. من از سالهای قبل در باشگاه بودم و اتفاقات زیادی را دیدم. برای مثال دو تیم یک اسپانسر داشتند اما متاسفانه به تیم پرسپولیس جدا از قراردادی که داشتند کمک می‌شد؛ می‌توانستد همین کار را برای استقلال هم کنند. یا اینکه دو تیم زیر نظر وزارت ورزش است ولی کمک هایی که از وزارت ورزش به تیم پرسپولیس می‌شد هیچوقت به استقلال نشد‌؛ به طور مثال آقای استراماچونی را خیلی راحت می‌توانستیم نگه داریم. به عقب برنگردیم بهتر است چون هر کدام از این موارد احتیاج به یک برنامه دارد.

* طبق قانون یزدانی و مرادمند می‌توانستند بازی کنند
مهاجم اسبق آبی پوشان در بخش دیگری از صحبت هایش به بحث سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند پرداخت و با اشاره به تاثیر این دو بازیکن در استقلال عنوان کرد: یزدانی و مرادمند دو بازیکن بسیار خوب استقلال هستند. در بازی های استقلال می‌دیدیم که چقدر به کارهای دفاعی تیم نظم می‌دادند و در کارهای هجومی هم تاثیرگذار بودند و هر دو اضافه می‌شدند.
برهانی در ادامه گفت: ما دوست داریم قانون اجرا شود. الان دوستان بازیکنان قدیمی پرسپولیس را مثال می‌زنند؛ آنها هم طبق قانون باید به سربازی می‌رفتند. ما هم الان می‌گوییم قانون باید رعایت شود. آقای دکتر سمیعی و آقای آجورلو و دوستانی که در باشگاه زحمت می‌کشیدند اصلا فکر نمی‌کردند چنین اتفاقی بیفتد چون اگر روال قانونی آن طی می‌شد این دو بازیکن باید الان بازی می‌کردند زیرا بندی برای بازیکنانی که در سطح تیم ملی هستند وجود دارد و این دو بازیکن هم هر دو مورد تایید فدراسیون فوتبال بودند. با توجه به اینکه بازیکن در سطح تیم ملی تا سی سالگی می‌تواند بازی کند، الان هم هر سیاوش و هم مرادمند می‌توانند بازی کنند.
برهانی در واکنش به اینکه با توجه به اینکه تاریخ اعزام مدارک بالاتر از لیسانس اول تا سوم ماه ها زوج است و نظام وظیفه نمی‌توانسته بخاطر چند روز، دو ماه سربازی بازیکن را به تعویق بیندازد، گفت:  مثل این است که به یک بازیکن بگویند تا یازده اسفند می‌توانی بازی کنی و بعد بگویند چون بازی دوازدهم است، بخاطر یکی دو روز اشکال ندارد بازی کند. بازیکن همین چند روز وقت داشته است و تا تاریخی که تعیین کرده‌اند می‌توانسته بازی کند؛ حتی اگر ۱۲ ساعت باشد. من با آقای دکتر سمیعی خصوصی صحبت کردم و گفتم آیا واقعا در این مساله قانون شکنی شده و می‌توانستند بازی کنند؟ ایشان هم تایید کردند. فدراسیون این دو بازیکن را تایید کرده و نامه هایش هم موجود است.

* موضوع وریا نباید رسانه ای می‌شد
پیشکسوت استقلال در واکنش به حواشی پیش آمده برای وریا غفوری بیان کرد: همه جای دنیا و حتی برای بزرگترین بازیکنان دنیا هم این اتفاقات رخ می‌دهد. همه ما انسان هستیم و اشتباه می‌کنیم. وریا هم بزرگ تیم است و هم بازیکن خوبی است و هر وقت بازی کرده، عملکرد خوبی داشته است و الان هم شاید چون کمتر بازی می‌کند و دوست دارد بیشتر به تیم کمک کند، تحت فشار است. شاید انسان در یک لحظه کاری کند که اصلا دوست نداشته و ذاتش هم اینطور نباشد. اگر قبلا وریا سابقه این اتفاقات را داشت، می‌گفتیم که بازیکنی است که اینطور است اما وریا بازیکن با اخلاقی است و به عنوان یک بزرگتر می‌تواند کمک زیادی کند. با توجه به اینکه الان بخاطر کرونا خبرنگار ها به تمرین نمی‌روند، کاش این موضوع در خانواده حل می‌شد و بیرون نمی‌آمد که باعث حاشیه شود اما الان هم که این اتفاق افتاده، من مطمئنم آقا فرهاد با توانایی که در مدیریت تیم دارد می‌تواند سریع تر این موضوع را مدیریت و حل کند.

* ژستد با کیفیت است و عدم گلزنی در چند بازی مهم نیست
او در واکنش به عدم گلزنی ژستد، درباره عملکرد او توضیح داد: به نظرم همین که ژستد می‌تواند چند مدافع را درگیر خودش کند و بقیه از آن فضا استفاده می‌کند و اینکه می‌‌تواند حفظ توپ خوبی داشته باشد تا تیم بالا بیاید، فاکتور هایی است که برای مهاجم ارزشمند است. در طول فصل مقاطعی پیش می‌آید که مهاجمان چند هفته گل نمی‌زنند اما من او را مهاجم خوب و با کیفیتی دیدم که می‌تواند در ادامه به استقلال هم کمک زیادی کند.

* رمز موفقیت استقلال؟ همدلی
برهانی در پایان دلیل اصلی موفقیت امسال استقلال را همدلی دانست و گفت: همدلی تیم خیلی مهم است و شاید گاهی از مسائل فنی هم مهم تر باشد؛ اینکه شما چند بازیکن نداشته باشی و بازیکن مصدوم داشته باشی اما تیم بخواهد ببرد و بازیکنان پشت هم و همدل باشند و همه برای یک هدف بجنگند. امسال در استقلال اینطور است و از همان نوک پیکان که آقای آجورلو هستند تا بچه های پیشتیبانی همه دوست دارند استقلال ببرد و در بازیکنان هم این یکدلی موج می‌زند. برای کسی مهم نیست که بازی کند یا نه؛ برای مثال ارسلان هر وقت وارد زمین شده عملکرد خوبی داشته است و در بازی با فجرسپاسی فقط ۶ دقیقه بازی کرد اما اندازه ۶۰ دقیقه دوید. این خیلی ارزشمند است. خود آقا فرهاد هم در این مساله خیلی موثر است.
برچسب ها: آرش برهانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها