به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۳۲۳۱۰۷
راهبرد دیرینه حاکمان روسیه: تجاوز به کشورهای همسایه!

حاکمان بی‌رحم روسیه همواره روباه‌صفت بوده‌اند

حاکمان بی‌رحم روسیه همواره روباه‌صفت بوده‌اند
گروه سیاسی: حمله ‎روسیه به اوکراین برای ایرانیان یادآور درد و رنج اشغال و جنگ روس‌های متجاوز در ‎ایران است اما شاید در حافظه جمعی نباشد که روسیه حتی در کارنامه خود سابقه بمباران مرقد امام رضا (ع) در مشهد را دارد. نظامیان روس در حمله نوروز ۱۲۹۱ بیش از ۵۰ ایرانی را کشتند و خزانه و اشیاء قیمتی حرم را غارت کردند. در سیاست روس‌ها‌، اصلا دوستی معنا ندارد بخاطر همین لقب آنها روباه است.


طرفداران وطني بي شرم تر از پوتين
بیژن اشتری فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: چه دیکتاتور نفرت انگیزی است ولادیمیر پوتین. ببینید او چگونه سرتاسر خاک یک کشور مستقل و آزاد را به بمب و موشک بسته و تا همین‌جای کار جان ده ها شهروند بیگناه اوکراینی را گرفته است. و نفرت انگیزتر از پوتین، طرفداران وطنی او هستند که تا دیروز در تریبون های رسمی شان هشدارهای آمریکا در باره تجاوز قریب الوقوع روسیه به اوکراین را "تحریکات جنگ طلبانه آمریکایی ها" می نامیدند و حالا تجاوز تمام عیار روسیه به اوکراین را "عملیات صلحبانی روسیه در شرق اوکراین"‌ می نامند. واقعا بی شرمی و نوکر صفتی هم حدی دارد. از این ها بدتر و بی شرم تر ، آن هایی هستند که در راستای علایق عقیدتی و کمونیستی شان پوتین را به خاطر ستیزه جویی اش در برابر غرب تحسین می کنند و حاضر به محکوم کردن این تجاوز نظامی آشکار نیستند. در چنین بزنگاه هایی است که به وضوح هر چه تمام می توان اردوگاه مستبدین و زورگویان خارجی و داخلی را تشخیص داد و از وجود منحوسشان فاصله گرفت.

چرا با جنگ و ویرانی وتجزیه/اشغال هم‌نوایی می‌کنید؟
مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: ابراهیم رئیسی در گفتگو با پوتین، اظهار امیدواری کرد آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود. چه خوب که زمان ورود ارتش سرخ به افغانستان مصدر کار نبودید. اگر نمی‌توانید حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کنید، چرا با جنگ و ویرانی و تجزیه/اشغال هم‌نوایی می‌کنید؟

روسیه و چین چه جنایتی بکنند ایران آنان را محکوم می‌کند؟
حجت‌الاسلام رحمت‌اله بیگدلی در توییتی نوشت: چین کمونیست مسلمانان اویغور را نسل‌کشی می‌کند و روسیه به کشوری دیگر تجاوز کرده و در حال منهدم کردن زیرساخت‌ها و کشتار مردم اوکراین است! روسیه و چین چه جنایتی بکنند ایران آنان را محکوم می‌کند؟

ابتکار نقاش سوری

نقاش سوری در ویرانه‌های شهر «بنش» در حومه «ادلب» خرابه‌های به جا مانده از ددمنشی و قساوت ارتش پوتین بر سوریه را به تصویر کشید.

راهبرد دیرینه حاکمان روسیه: تجاوز به کشورهای همسایه!




عکسی از ایستادگی مردم تبریز در ۲۸ آذر ۱۲۹۰ در مقابل “عملیات ویژه روس‌ها” در شمال ایران

*********************************

محمد مهاجری فعال اصولگرا: ديپلماسي بلد نيستيد لوطي گري هم بادتون نداده اند؟



************************************
این میزان حقارت و نوکرصفتی در ‌مقابل روس بی‌سابقه بوده!


یک درصد فکر کنید آمریکا اینجوری به یک کشور دیگه تجاوز کرده بود!


جهان زشت ناعادلانه ...

حضور ولادیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین در خط مقدم نبرد با ارتش متجاوز روسیه در شمال کی‌یف

 

۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۱
امام میگفت آمریکا از انگلیس بدتر روسیه از هردو بدتر (383665)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۶:۵۵
ببینید من در خارج کشور با همه مردم اینجا حرف میزنم،همه همسایه‌های روسیه و اوکراینی‌ها و رسانه‌های خارجی‌ نه صدای آمریکا و بی‌ بی‌ سی‌، حقیقت این هست که ناتو و آمریکا به هیچ وجه دخالت نظامی نمیکنند چون روسیه قدرت نظامی و اقتصادی بزرگی‌ هست،شریک بزرگ تجاری اروپا هست ،قدرت نظامی و اتمی‌ هست. اوکراین مردم بد شانسش قربانی همسایگی با دیوانه‌ای مثل پوتین هستند.میلیون‌ها اوکراینی الان پناهنده شدند.اوکراین تا موقع زنده بودن پوتین و در قدرت بودن در اشغال روسیه خواهد بود،این واقعیت هست (383672)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۷:۰۰
مردم اوکراین واقعا بیگناه کشته میشن،کشور اوکرین همیشه صلح جو بوده حتا ۱۰۰ سال پیش که جزو شوروی هم نبود .همه حرف‌های روسیه چرندی بیش نیست بدتر از همه اینکه حمله روسیه بهانه به بسیاری از کشور‌ها واسه تجاوز به خاک کشور‌های دیگه میده ،مثل چین حمله به تایوان ،حمله هند به کشمیر و ده‌ها مورد دیگه به این بهانه که این کشور قبلان در تاریخ یک کشور بودند، ولی‌ غرب کاری نمیکنه حتا راجع به تحریم روسیه هم متحد نیستند چون ۴۰% انرژی اروپا از روسیه میدده‌ها کشور همسایه اوکرایین هم بسیار تحت خطر هستند (383677)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۷:۰۵
احتمال جنایت جنگی روسیه هم زیاد هست به انتقام مقاومت مردم اوکراین علیه روسیه،اوکریین اشغال می‌شه و تا زمان زنده بودن پوتین در اشغال روسیه خواهد بود و هزاران اوکرینی بازداشت و کشته خواهند شد که مخالف روسیه هستند (383681)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۷:۰۵
مسخره از همه اینه که ناتو و آمریکا تماشا میکنند در قلب اروپا چنین اتفاقی‌ میفته،وقتی‌ صدام به کویت حمله کرد اصلا اینطوری نبود و به صورت ناتو و آمریکا حمله کردند چون عراق کشور کوچک با توان نظامی محدود بود،ربطی‌ هم به عضویت نبودن اوکرایین در ناتو نداره چون کویت هم جزو ناتو نبود در موقع حمله عراق (383683)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۷:۴۵
واقعا جالب...پوتین کثیف اشکارا تجاوز می کند و عده ای حمایت می کنند شرمتان باد (383696)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۹:۰۵
ننگ ابدی بر پوتین وروسیه وکسانی که از پوتین وروسیه وانسان کشی مردم مظلوم اوکراین حمایت می کنند (383699)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۹:۳۰
از یک کانال خبری که ادعای فهم و روشنفکریش میشه
خیلی بعیده صفات کثیف انسانی به حیوانات بی گناه ربط میده !!!!!
چی میشه که روباه کلاغ گربه سگ و ...بد دانسته و صفات خودتون بهشون نسبت می دید اه اه (383702)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۹:۳۱
امام خمینی : آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که «کارتر» و «ریگان» از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده‌است. آن‌ها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم (383704)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۵
چرا .............. محکوم نمیکنند ؟
چرا ............... ؟ (383715)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۵
.
حالا هم بگویید......... (383716)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۵
ایران باید به فکر منافع خودش باشه........ (383717)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۶
به ما چه...... (383718)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۶
............ (383719)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۶
مگر قرار نبود امریکا و انگلیس به اوکراین سلاح بدهند پس چی شد ؟ زدن زیر وعده هاشون ؟ (383720)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۶
وقتی آمریکا به یوگسلاوی حمله کرد و یوگسلاوی را تجزیه کرد ایا محکوم کردی ؟ (383721)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۶
عاقبت اعتماد به غرب یادمان نمیرود-رضا خان ..جزیره موریس-برجام-fatf-و.... (383722)
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۷
عاقبت دادن افسار خود به غرب. (383723)
داروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۳:۰۰
متاسفانه سیاسیون ما تو عالم دیگه هستند اگه در اینده دوکشور شمال وهمسایه ایران با ادعا مشابه پوتین طلبکار شدند چطور برخورد میکنید؟ (383725)
وحید 93
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۰۰:۳۸
تو تحلیل هایی که گذاشتین آیا این رو هم یادشان مانده که روسیه در جنگ با داعش در سوریه به ایران کمک زیادی کرد؟ محض رضای خدا نبود ولی تحلیل های یه من چند غاز اینا بدرد خودشون میخوره (383733)
رزا
United States
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۸:۴۳
اين را هم اضافه کنيد هنگام جنگ اول بين الملل روسها قسمت هائى از ايران را تحت اشغال داشتند و به زور احشام مردم را مى بردند خانه هاى روستائى را تخريب و از چوب و هيزم آن براى خود استفاده مى کردند در شهر هاى آذربايجان جوانان مردم را به دار کشيدند غلات مردم را با روبل هاى بى ارزش خود به اجبار مى خريدند و عاملى بودند در ايجاد قحطى در دهه آخر ۱۳۰۰ شمسى که جان ميليون ها نفر از هموطنان ايران را گرفت. (383814)
آینه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۰:۴۳
دقیقا مثل حکومت .............. (383910)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها