به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۲۳۳۱۳

تجارت خارجی ایران به ۹۰ میلیارد دلار رسید

تجارت خارجی ایران به ۹۰ میلیارد دلار رسید
گروه اقتصادی: تجارت خاجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد دارد.به گزارش ایسنا، فرود عسگری- معاون امور گمرکی گمرک ایران-  جریان تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه امسال را تشریح کرد.
 
طبق اعلام وی، وزن کالاهای مبادله شده بین ایران و کشورهای طرف معامله آن در مدت مذکور ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که نسبت به یازده ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت. از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار سهم کالاهای صادراتی بود که رشد ۱۰ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش آن ثبت شده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در مورد  آمار واردات کالا در این دوره  نیز گفت که  ۳۶ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد ایران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش رشد داشته است.به گفته وی عمده واردات کشورمان در این مدت را کالاهای اساسی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات تولید، دارو و ملزومات پزشکی و کالاهای ضروری تشکیل داده  که به منظور تأمین نیازهای ضروری مردم وارد شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها