به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۳۲۳۳۲۴

دریاچه ارومیه باز هم آب رفت

دریاچه ارومیه باز هم آب رفت
گروه جامعه: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون حجم، تراز و وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.جواد محمدی با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی حجم مخازن آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: بیشتر کاهش‌ها به ترتیب مربوط به سد‌های بوکان، آغ‌چای و سد مهاباد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۱ متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱.۳۱ متر بود کاهش را نشان می‌دهد.معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، از کاهش یک هزار و ۳۶۰ مترمربعی وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سال گذشته وسعت آن سه هزار و ۶۵۵ مترمربع بوده است.

وی با اشاره به حجم کنونی دریاچه ارومیه افزود: همچنین هم‌اینک حجم دریاچه ارومیه دو میلیارد و ۹۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته که چهار میلیارد و ۸۸ میلیون مترمکعب بود کاهش یک میلیارد و ۹۶ میلیون مترمکعبی داشته است.محمدی اظهار داشت: تراز اکولوژیک دریاچه ۱۲۷۴.۱۰ متر، وسعت آن چهار هزار و ۶۳۵ مترمربع و حجم آن ۱۵ میلیارد و پنج میلیون مترمکعب بوده است.
برچسب ها: دریاچه ارومیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها