به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۳۲۳۳۲۹

از کجا پلی استیشن دست دوم با قیمت عالی بخریم؟

گروه کسب و کار: علاقه‌مندان زیادی به انواع کنسول‌های گیم وجود دارند که به دنبال راهی هستند تا با قیمت مناسب این دستگاه‌ها را بدست آورند. به دلیل قیمت بالا و تأثیر مستقیم نرخ دلار در این محصولات، در بیشتر موارد مجبور هستید تا به خرید پلی استیشن 4 دست دوم یا انواع دیگر آن‌ها روی بیاورید. به دلیل اینکه هزینه بازی‌ها و کنسول بسیار بالا است، پس باید در خرید دستگاه‌های کارکرده نیز بی‌گدار به آب نزنید و نکات مهم در خرید را مورد نظر قرار دهید تا با خیال راحت صاحب پلی استیشن 5 دست دوم یا سایر کنسول‌ها شوید.
از کجا پلی استیشن دست دوم با قیمت عالی بخریم؟
راهنمای خرید پلی استیشن‌های کارکرده و دست دوم
به‌طور کلی قبل از خرید انواع کنسول‌های کارکرده و دست دوم، باید به راهنمای خرید آن توجه کنید و در وهله اول انواع مدل‌های آن را به خوبی شناسایی کنید تا در انتخاب نوع کنسول با مشکل یا عدم آگاهی مواجه نشوید.


•    ( Play Station 3 ) Ps3
این نوع کنسول از سال 2006 وارد بازار شد و بیش از 15 سال است که خرید و فروش انواع این محصول انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است، به دلیل اینکه این نوع دستگاه‌های بازی سال‌های زیادی است که از تولید آن می‌گذرد، پیدا کردن پلی استیشن 3 دست دوم که طول عمر کمی از آن گذشته باشد کمی مشکل است و به همین دلیل باید فروشگاه معتبری را برای خرید این نوع کنسول پیدا کنید که تجربه و اعتبار بالایی را داشته باشد.
این کنسول‌ها در انواع مختلف fat، Slim و Super Slim و به ترتیب در سال‌های 2006،2009 و 2012 میلادی روانه بازار شدند. نوع fat که قدیمی‌ترین نوع پلی استیشن کارکرده در بازار محسوب می‌شود، تمامی بازی‌های پلی استیشن 1 و 2 را می‌خواند. نوع Slim آن در نیز از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت چندانی با نوع fat ندارد اما ظاهر باریک‌تری دارد اما از گیم‌های Ps2 حمایت نمی‌کند. در نهایت نیز نوع Super Slim در نسخه‌هایی با ظرفیت 12،250 و 500 گیکابایتی عرضه شد. توجه کنید که اگر قصد خرید کنسول پلی استیشن 3 دست دوم را دارید، نوع Slim و super Slim گزینه‌های بهتر خواهند بود.

•    ( Play Station 4 ) Ps4

در واقع اگر قصد خرید پلی استیشن 4 دست دوم را دارید، بهتر است انواع سری‌های ساخت این کنسول را شناسایی کنید و سپس اقدام به خرید کنید، زیرا نسخه‌های جدیدتر این کنسول، مزایای بیشتری نسبت به انواع قبلی دارد. انواع این کنسول‌ها در ابتدا در با نام fat و سپس در انواع Slim و Pro به بازار آمدند.
پلی استیشن 4 نوع فت در ابتدا در سری 1100 وارد بازار شد که با مشکل فن و صدای زیاد ناشی از آن روبرو بود. همچنین دارای وای فای ضعیفی نیز بود که در نسخه 1200 که در سال 2015 وارد بازار شد، این مشکلات را به کلی حل کرده بود. پس دقت کنید که اگر قصد خرید پلی استیشن 4 دست دوم نوع fat را دارید، سعی کنید نسخه 1200 را خریداری نمایید.
پلی استیشن 4 نوع اسلیم، دارای سرعت دانلود و آپلود بسیار بالاتر، صدای فن بسیار پایین و حجم دستگاه کوچکتر بود. لازم به ذکر است که این نوع دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری تفاوتی با نوع قبلی ندارد و اگر به دنبال خرید پلی استیشن 4 دست دوم هستید، این گزینه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. پلی استیشن 4 نوع پرو، آخرین نسل از این کنسول است و توسط شرکت سونی منتشر شده است که دارای قیمت بالاتری به نسبت سایر نسخه‌ها است. تفاوت اصلی آن با نوع اسلیم، قابلیت پخش‌کننده 4K است که در نوع اسلیم 1080p است.

•  ( Play Station 5 ) Ps5
این نوع کنسول به دلیل اینکه زمان زیادی از عرضه آن به بازار نمی‌گذرد، اگر بتوانید از فروشگاه مورد اعتماد و با تجربه‌ای، پلی استیشن 5 دست دوم یا استوک را تهیه کنید، علاوه بر پرداخت قیمت پایین‌تر، می‌توانید کنسولی با طول عمر بالا را تهیه کنید. همچنین نقطه عطف این نوع کنسول در این جا است که شما با خرید این دستگاه گیم، می‌توانید تمامی بازی‌های پلی استیشن 4 را نیز در آن پردازش کنید.

نکاتی که باید در خرید کنسول‌های دست دوم در نظر گرفته شود


•    همواره توجه کنید که کد موجود بر روی جعبه را با کد موجود روی دستگاه گیم مقایسه کنید تا حتماً یکی باشند.
•    حتماً قبل از خرید کنسول‌های استوک و دست دوم، از فروشنده بخواهید که دستگاه را تست کند و حتماً به اینترنت متصل شود. در این صورت، اگر فروشنده از گیم‌های تقلبی یا یوزرنیم اشتباه استفاده کرده باشد، احتمال بن شدن و مسدود شدن دستگاه وجود دارد. توجه کنید که در اینصورت، آسیب زیادی به کنسول وارد خواهد شد و باید از خرید آن منصرف شوید.
•    معمولاً زمانی که عمر زیادی از دستگاه گذشته باشد، فن‌های آن به اصطلاح به صدا می‌افتد. اگر قصد این را دارید که از طول عمر دستگاه مطمئن شوید، دیسکی را درون کنسول قرار دهید تا صدای فن را گوش کنید و همچنین از سالم بودن لنز دستگاه نیز آگاه شوید.
•    در زمان خرید توجه کنید که کنسول‌های مورد استفاده در کلوپ‌ها و گیم نت‌ها را حدالمقدور خریداری نکنید. همچنین بهتر است پلی استیشن‌های 3 و 4 نوع فت، کمتر برای خرید مورد توجه قرار گیرند.
•    حتماً کنترلر کنسول را به بهترین شکل بررسی کنید. روشن شدن لایت بار یا چراغ چشمک زن، یکی از بهترین روش‌ها برای تست کنترلر است.
•    سعی کنید به ظاهر کنسول نیز اهمیت دهید. هرچه کنسول ظاهر بهتری داشته باشد، نشان‌دهنده این است که فرد قبلی در نگهداری کنسول عملکرد خوبی داشته است.

اگر به دنبال این هستید تا پلی استیشن 5 دست دوم یا سایر کنسول‌های استوک را خریداری کنید، بهتر است تا به سراغ فروشگاهی بروید که نام درخشانی در این زمینه داشته باشد. فروشگاه PSIR یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه است. این فروشگاه سابقه زیادی در فروش انواع کنسول‌های گیم و خدمات مربوط به آن دارد و دارای گارانتی بی‌قید و شرط است. پس با خیال راحت می‌توانید این فروشگاه را برای خرید انواع کنسول گیم استوک یا کارکرده انتخاب کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها