به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۲۳۵۵۶

خوراک پتروشیمی‌ها بیش از ۲ برابر می‌شود

خوراک پتروشیمی‌ها بیش از ۲ برابر می‌شود
گروه اقتصادی:مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از روزانه معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام کنونی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در پایان برنامه هشتم توسعه می‌رسد.به گزارش  وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) در سومین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی بر ضرورت توجه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان شرکت مادرتخصصی تأکید و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی در زمینه مسئولیت اجتماعی باید هدفمند و هوشمند شود تا تبعیض‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت صنعت پتروشیمی سالانه ۹۰ میلیون تن است که تا پایان برنامه هشتم توسعه به حدود ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد، افزود: امروز معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام خوراک مجتمع‌های پتروشیمی است که این رقم تا پایان برنامه هشتم توسعه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با دو برابر شدن مقدار خوراک مصرفی مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه، محصولاتی با ارزش افزوده بالایی تولید خواهد شد که قابل مقایسه با میزان کنونی نیست.

شاهمیرزایی تأکید کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، توجه به محیط پیرامونی، مسئولیت‌ اجتماعی و آموزش تخصصی نیروهای بومی از جمله مواردی است که برای تحقق اهداف توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ضروری است.
وی به نقش مهم عمل به مسئولیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: همه ۶۹ طرح برنامه هفتم توسعه با میانگین پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجرا هستند که باید برنامه مسئولیت اجتماعی آنها به‌عنوان پیوست لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی افزون بر اجرای طرح‌ها باید به محیط پیرامونی و زیرساخت‌های لازم نیز توجه ویژه کرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان تسهیل‌کننده امور از همه شرکت‌ها حمایت خواهد کرد.

سومین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی و رؤسای شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و ماهشهر برگزار شد.در این نشست بودجه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی برای سال ۱۴۰۱ به مقدار یک هزار میلیارد تومان تصویب شد که در صورت نیاز قابلیت افزایش دارد. افزون‌ بر این، از کتاب «استراتژی‌های مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی» نیز در این نشست رونمایی شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها