به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۳۲۳۶۷۸

کارگران گرفتار گرانی کالاها و سفره خالی

کارگران گرفتار گرانی کالاها و سفره خالی
گروه اقتصادی: دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر گفت: امروز چالش کارگران، سفره‌های خالی از پروتئین، ویتامین و نیازهای اساسی است. کارگران پس از آنکه ساعت کاری‌شان به پایان می‌رسد، به جای آنکه در کنار خانواده قرار گیرند، ناچار هستند مسافرکشی یا دست فروشی کنند یا به مشاغل دیگری روی بیاورند.

به گزارش  ایلنا، محمد بابایی (دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر) با اعلام اینکه خط فقر ۱۰ میلیون تومان تعیین و از سوی کارشناسان پذیرفته شده است، گفت: خط فقر یعنی اگر کسی ۱۰ میلیون تومان درماه دریافتی داشته باشد، دیگر فقیر نیست و اگر کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد فقیر محسوب می‌شود. وی با اعلام اینکه قیمت‌ها به اندازه‌ای بالا رفته و کالاها به اندازه‌ای گران شده که مردم در تامین معیشت درمانده شده‌اند، گفت: متاسفانه گرانی و تورم سراسری شده و حتی در شهرستان‌ها نیز نمی‌توان امیدی به تحمل گرانی و تورم داشت. 

وی با اعلام اینکه قیمت کالاهای اساسی در سراسر کشور یکسان است، گفت: قیمت کالاها سراسری تعیین می‌شود. هنگامی که قیمت لبنیات از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌شود، در سراسر کشور لبنیات بر همان اساس فروخته می‌شود. دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر با انتقاد از کسانی که معتقد هستند هزینه در شهرستان‌ها پایین‌تر است، گفت: کودکانه‌ترین اظهارنظر پایین بودن قیمت‌ها در شهرستانهاست. هنگامی که برنج در شمال کشت می‌شود، قیمت آن با سراسر کشور تفاوتی ندارد یا بسیار جزیی تفاوت دارد.
امروزه برنج کیلویی ۸۰ هزار تومانی در شمال هم که مرکز کشت برنج است همان کیلویی ۸۰ هزار تومان است. 
وی با اعلام اینکه شرایط با گذشته بسیار فرق کرده است، گفت: امروزه کارگر شهرستانی گوشت را به همان قیمتی می‌خرد که کارگر تهرانی می‌خرد و در هیچ کجای کشور قیمت گوشت را پایین‌تر پیدا نمی‌کنید و اگر هم قیمت تفاوت داشته باشد بسیار ناچیز است. 

بابایی با اعلام اینکه قیمت مرغ سراسری اعلام می‌شود، گفت: اگر به مرغ فروشی ابهر بروید، مرغ را به همان کیلویی ۳۰ هزار تومان می‌فروشد که مرغ فروشی تهران می‌فروشد، زیرا قیمت‌ها سراسری تعیین می‌شود. 
وی در مورد قیمت مسکن و اجاره در شهرستان‌ها گفت: قیمت مصالح ساختمانی در سراسر کشور یکسان است. قیمت سیمان، تیرآهن، شیرآلات، کاشی، سرامیک و… در همه جا یکسان است، بنابراین قیمت تمام شده ساختمان در تهران با شهرستان تفاوتی نمی‌کند که قرار باشد قیمت مسکن ارزان باشد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر با اعلام اینکه اجاره خانه برای اقشار پایین در شهرستان و تهران به یک میزان است، گفت: از آپارتمان‌هایی صحبت نمی‌کنیم که در برج‌ها هستند و اجاره ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی دارند، همان آپارتمانی که در تهران در یک مجتمع معمولی اجاره داده می‌شود، با معادل آن در شهرستان برابر است یا تفاوتی بسیار جزیی دارد. وی با ابراز تاسف از اینکه دستمزدهای ناچیز باعث شده کارگران به مشاغل دیگری روی بیاورند، گفت: امروزه کارگران پس از آنکه ساعت کاری‌شان به پایان می‌رسد، به جای آنکه در کنار خانواده قرار گیرند، ناچار هستند مسافرکشی یا دست فروشی کنند یا به مشاغل دیگری روی بیاورند.

بابایی با اعلام اینکه امروزه کارگران بسیاری صبح که از خانه بیرون می‌آیند، همسر و فرزندشان در خواب است و هنگامی که شب دیر وقت به خانه باز می‌گردند، بازهم آن‌ها در خواب هستند، گفت: کارگران برای آنکه هزینه‌های زندگی را تامین کنند، ناچار شده‌اند از حضور خود در خانواده بکاهند، در حالی که چالش‌هایی که از نبود نان‌آور خانواده به وجود می‌آید، جبران‌ناپذیر است. وی از دولتمردان خواست برای جبران فاصله سبد معیشت با دستمزد مزایایی ویژه‌ای تعیین کنند. او گفت: دولت باید در فکر این باشد که کالاهای اساسی را به دست کارگران و دهک‌های پایین جامعه برساند. دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از سبد معیشت خانواده ا را کالاهای اساسی دربرمی‌گیرد، گفت: امروز چالش کارگران، سفره‌های خالی از پروتئین، ویتامین و نیازهای اساسی است که سعی می‌کنند آن را با نان خالی پر کنند.
برچسب ها: خط فقر دستمزد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها