به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۲۳۷۲۳

۴۰۰هزار کارآفرین در کشورشناسنامه دار می‌شوند

۴۰۰هزار کارآفرین در کشورشناسنامه دار می‌شوند
گروه اقتصادی: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور خبر داد و گفت: این عده شناسنامه و کد دار خواهند شد و مورد حمایت وزارت کار قرار می گیرند.به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی در دومین نشست کارآفرینان با بیان اینکه نباید دست و پای کارآفرینان را ببندیم و مانع فعالیتهای کارآفرینانه آنها شویم، اظهار کرد: کارآفرینان حرفه ای، میدان دار اصلی زیست بوم ملی اشتغال هستند که علیرغم سختی های زیادی که با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم نظام معیوب بانکی، سیستم معیوب تامین اجتماعی و بیمه و مالیات می کشند اما خم نمی شوند و خود را حفظ می کند.
 
وی با بیان اینکه کارآفرینان، کسانی هستند که امکان ایجاد یک فعالیت اقتصادی سودآور و پایدار را دارند، افزود: اگر دست و پای کارآفرینان را نبندیم و آنها را اذیت نکنیم، خودشان می توانند مسأله اشتغال را جمع کنند، مهم این است که چوب لای چرخ فعالیت کارآفرینان نگذاریم.

وزیر کار ادامه داد: در حمایت از کارآفرینان سه کار باید صورت گیرد؛ اول اینکه دست و پای کارآفرینان را نبندیم و موانع و گرفتاری ها را از پیش روی آنها برداریم، دوم حمایت دولت از کارآفرینان است. رییس جمهور در سفر به چند کشور دستور تاسیس مرکز تجاری را دادند که کار صادرات در داخل کشور تسهیل شود و سوم، تسهیلات است که امیدواریم قانون بودجه از تصویب مجلس بگذرد چون در آن اعتبارات و منابع بانکی و مالی خوبی برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور خبر داد و گفت: این عده شناسنامه و کد دار خواهند شد و مورد حمایت قرار می گیرند. ما معتقدیم کشور به دو میلیون کارآفرین حرفه ای نیاز دارد و امیدواریم فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی برای کارآفرینان بهتر شود.

عبدالملکی با بیان اینکه دولت در اصلاح و بهبود فضای کسب و کار اقدامات خوبی انجام داده است، گفت:وزارت کار نیز در حوزه کسب و کار تسهیل صدور مجوزها را در دستور کار قرار داد. در حوزه مشاغل خانگی ۵۵۰ شغل خانگی داریم که  پس از بررسی متوجه شدیم خیلی از آنها مجوز نمی خواهد و اعلان محور بودند و نیازی به بررسی نداشتند، آنها را مشخص کردیم و از مجموع  آنها، ۳۵۰ شغل اعلان محور شناسایی شدند و ۲۰۰ شغل هم مشاغلی بودند که سه روزه باید مجوزشان صادر شود و مشاغل مجوز محور بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در اصلاح رویه ها و در بخشهای مختلف تلاش این است که جایگاه ایران به لحاظ سهولت کسب و کار ارتقا یابد و ایران در رنکینگ های بین المللی جایگاه خوبی به دست آورد.وی با بیان اینکه همه تلاش دولت مردمی سیزدهم این است که به نفع مردم و کارآفرینان اصلاحات لازم را انجام دهد و حمایت‌های لازم صورت گیرد، تصریح کرد: در همین راستا به همه استانداران نامه زدیم و درخواست کردیم که کارآفرینان استان‌های خود را شناسایی کنند. همچنین از وزرای دستگاهها تقاضا کردیم کارآفرینان برتر رشته ها و حوزه خود را شناسایی کند و با آنها جلسه و گفت و گو داشته باشند.

وزیر کار در پایان از چهار کلان پروژه این وزارتخانه نام برد و با بیان اینکه در وزرات مردمی کار خود را نسبت به کار و زندگی و رفاه و اموال مردم مسئول می دانیم، اظهار کرد: بر اساس این چهار محور، چهار کلان پروژه را در وزارت کار دنبال می کنیم، در بحث کار مردم، کلان پروژه زیست‌بوم ملی اشتغال را که مصوب شورای عالی اشتغال است، در بحث زندگی مردم، کلان پروژه ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی کشور را که بخش زیادی از آتیه مردم و بیمه شدگان را شامل می‌شود، در ارتباط با رفاه مردم، کلان پروژه رفع فقر را که شامل برنامه سه مقطعی است پیگیری می کنیم و در خصوص اموال مردم ما امانت دار بخش زیادی از اموال مردم هستیم و شرکت‌هایی که تابعه صندوق‌هایی هستند به موجب قانون مدیریتشان تحت نظارت وزارت کار قرار دارند و بیش از ۶۰۰ شرکت  در بخش‌های مختلف نفتی، پتروشیمی سیمان دارویی، گردشگری و حمل و نقل وجود دارد.
به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از طرح شناسنامه دار کردن ۴۰۰ هزار کارآفرین رونمایی شد.
برچسب ها: کارآفرینان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها