به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۳۲۳۷۷۵
شکوری‌راد:

حمله روسیه به اوکراین هیچ توجیه انسانی ندارد

حمله روسیه به اوکراین هیچ توجیه انسانی ندارد
گروه سیاسی: سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: در جریان درگیری روسیه و اوکراین مقام‌های سیاسی کشور و نیز رسانه‌ملی از هرگونه موضعی که صبغه جانبداری از نیروی مهاجم را داشته باشد اجتناب کرده و اگر در مواضع اعلام شده و یا رویکرد اتخاذ شده در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است به اصلاح و جبران آن مبادرت نمایند.
علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که موضع جبهه اصلاحات در مورد جنگ جاری در اوکراین چیست، گفت: روسیه علیرغم تکذیب‌های مکررش نهایتا حمله همه جانبه به اوکراین را آغاز کرد و ظاهرا قصد تصرف کامل آن را دارد. این حمله و تصرف ولو به بهانه احتمال تهدید امنیتی علیه روسیه به هیچ وجه توجیه حقوقی و انسانی ندارد و نه تنها همدلی و همراهی بلکه حتی سکوت در مقابل آن قابل قبول نیست. وی افزود: موضوع به هیچ وجه دفاع از موضع سیاسی اوکراین نیست. موضوع این اصل کلی است که صاحبان قدرت نظامی حق ندارند از قدرت نظامى علیه همسایگان و کشورهای دیگر برای پیش‌برد مقاصد سیاسى و امنیتى خود استفاده کنند. متاسفانه پوتین، رئیس‌جمهور مقتدر روسیه طی سال‌های اخیر مکررا از نیروی نظامی خود در کشورهای همسایه استفاده کرده است و پیشینه ابرقدرتى شوروى را مستمسکى براى اراده نظامى در حوزه نفوذ آن قرار داده و بطور یک‌جانبه منافع خود را در این رابطه تعریف می‌کند.
سخنگوی جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: پس از چند روز از آغاز جنگ آنچه به سرعت رخ می‌نماید اشتباه محاسباتی روسیه در این جنگ‌افروزی و گیر کردن ماشین جنگی آن در باتلاق مقاومت نیروهای مدافع اوکراین و انزوای روزافزون روسیه در عرصه بین‌الملل است. این جنگ بی‌حاصل موجب خسارات و تلفات بسیار و آوارگی برای مردم اوکراین است و فرمان صادر شده برای آغاز آن به هیچ روی قابل هضم نیست. وی تأکید کرد: انتظار می‌رود مقام‌های سیاسی کشور و نیز رسانه‌ملی از هرگونه موضعی که صبغه جانبداری از نیروی مهاجم را داشته باشد اجتناب کرده و اگر در مواضع اعلام شده و یا رویکرد اتخاذ شده در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است به اصلاح و جبران آن مبادرت کنند. شکوری‌راد تاکید کرد: چارچوب حفظ عزت، حکمت و‌ مصلحت اقتضا می‌کند که موضع جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای تنظیم و اعلام شود که بیانگر نگاه اصولی به مناسبات صلح‌آمیز بین‌الملل و پرهیز از قرار گرفتن در مدار قدرت سایر کشورها باشد. چیزی که هرگز با مبانی استقلال کشور در عرصه بین‌الملل سازگار نیست. موضع جمهوری اسلامی ایران باید حداقل بتواند افکار عمومی داخل را با خود همراه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۶:۱۸
متاسفانه من نمیدونم حکومت ایران یا این آقا چی‌ میگه اما اوکرایین کاملا کشور بی‌ گناه مظلومی هست، همیشه بوده و کشوری صلح دوست بدون جنگ با هیچ کشوری، همه مزخرفات پوتین هم دروغی بیش نیست، تصور کنید مثل عهد نامه ترکمانچای , یک کشور قدرتمند کردستان را از ایران جدا کنه و بعد کرمانشاه و خوزستان را مسلح کنه علیه حکومت مرکزی و بعد به ایران حمله کنه و همه نیرو هاش را بیاره داخل شهر‌ها به قتل عام و تخریب زیر ساخت شهر‌های ایران و کشتن مردم روی بیاره،داستان اوکرایین همینه (383927)
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۶:۲۰
امروز روز رأی گیری مجمع عمومی‌ سازمان ملل راجع به اوکرایین هست،از حکومت ایران بخواهید حداقل رأی ممتنع بده،واقعا این جنایت جنگی هست،روسیه ،ایران را گروگان گرفته (383928)
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۲۲:۱۹
چرا جنگ عربستان به ملت مظلوم یمن توجیه حقوقی دارد صد نفر در اوکراین نمرده کل دنیا صداش در امده یمن هفت ساله جنگ میکنه هیچ کس صداش در نمیاد (383933)
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۰:۳۴
پوتین جنایت میکند ...حمایت می کند (383944)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها