به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۲۳۹۰۹

مالیات خودروهای لوکس منتفی شد؟

مالیات خودروهای لوکس منتفی شد؟
گروه اقتصادی: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ از مالیات‌ ۵۵۰ هزار خودروی لوکس بالای یک میلیارد تومان، تنها ۱۶۴ میلیون تومان محقق شده است (فارس). بر اساس تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دارندگان خودروهای گران‌قیمت به ارزش بیش از یک‌ میلیارد تومان تا پایان سال باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. جمع این مالیات‌ها ۵۶۰۰ میلیارد تومان است که با مبلغ محقق شده بسیار فاصله دارد.

اما این طرح در شش ماه اولیه سال اجرایی نشد. کاظم محمدی، کارشناس خودرو چندی پیش در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: در خصوص نگرفتن مالیات در شش ماه نخست سال، دو موضوع وجود دارد. احتمال اول این است که مالیات به صورت ماهانه اخذ نمی‌شود. مساله بعدی در خصوص زمان اخذ مالیات است.او بیان کرد: شاید دولت به صورت شش ماه شش ماه و شاید سالانه این مالیات‌ها را اخذ کند. هنوز به صورت قطعی زمان اخذ مالیات‌ها مشخص نیست.
 
ماجرا چیست؟
چرا مالیات خودروهای لوکس محقق نشد؟
فیروز نادری، کارشناس خودرو در این مورد  گفت: چندی پیش در مجلس اعلام شد که فعلا کاری به پرداخت مالیات توسط مردم نداریم. به نظر می‌رسد از اخذ مالیات از مردم دست نگه داشتند.او افزود: همچنان تاریخ شروع این طرح مشخص نشده است. ممکن است سال بعد این مالیات از مردم اخذ شود. قرار بود مالیات نقل و انتقالات خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک اخذ شود. اما در حال حاضر مالیاتی در این مورد نیز اخذ نمی‌شود.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به دلیل اینکه درآمدهای نفتی کشور افزایش یافته است، به نظر می‌رسد تمرکز دولت از مالیات کاهش یافته است.به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا نمایندگان مجلس دریافت مالیات از خودروهای لوکس را برای سال آینده تصویب کردند.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها